Baby wilt alleen op de arm slapen

Hoi,

Ons zoontje is nu 5 weken oud (9-12-2021) en slaapt het liefst op de arm, in de wandelwagen valt hij 9 van de 10x ook wel in slaap en wandelen met de draagzak ook maar dit doe ik alleen als ik de honden uitlaat en niet in huis.

Nu vind mijn man dat hij gewoon hop in zijn eigen bedje moet liggen en moet slapen. Zelf vind ik 5 weken nog hartstikke klein en denk ik; "kom maar lekker bij mama"

(Ook zit hij nu in zn eerste sprong volgens oei ik groei)

Ik weet even niet meer hoe wij het met onze dochter toendertijd hebben gedaan (zij is 3 nu)

Dus mijn vraag aan jullie; hoe doen jullie dit met een baby van ongeveer 4/5/6 weken oud?

Dankjewel alvast ?
 
In de nacht sliep onze zoon (nu 12 weken) naast ons in zijn ledikant, maar overdag in de draagzak of op onze arm. Wij zijn heel rustig gaan opbouwen (en nog steeds trouwens) om eerst zijn middagdut in zijn bed te doen en daarna zijn ochtenddut toegevoegd. Het laatste slaapje doet hij meestal nog in de wagen of op ons. Ook als hij maar een hazenslaapje doet en het lukt op dat moment niet om het slaapje te verlengen in bed, pakken we hem bij ons zodat hij daar verder kan slapen. De dag daarna proberen we weer opnieuw.
 
De hele dag op je arm is wel intensief! Misschien kun je hem binnen dragen in een draagdoek? Die van mij slaapt eigenlijk overal, behalve tussen 5 en 12. Dan slaapt hij het liefste in op mij of mijn man. Als hij goed in slaap is leggen we hem weg. Ze zijn nog zo klein! Ik geniet erg van het contact. Voor je het week zijn ze groot!
 
Ah ze zijn nog zo klein! Onze dochter is nu 3 maanden en heeft overdag heeel veel bij mij “gehangen”. Nu slaapt ze snachts en overdag in der eigen ledikant ik had er wel vanaf begin af aan snachts in der wiegje, maar dat werd wel eens overgeheveld naar tussen ons in maar probeerde het altijd weer eerst in haar wieg. In de box wilde ze nooit slapen, zodra ze op m’n arm sliep legde ik er wel eens in de box: pling! Ogen wijd open en niet meer slapen willen. Ook dat gaat op den duur goed. Lekker in de draagdoek en bij je steken, hebben zo lang bij je gezeten en nu moeten ze”opeens” alleen
 
Wij proberen s morgens tussen de twee flessen in in de box slapen, tussen de volgende flessen lekker wandelen dus in de kinderwagen slapen en tussen de volgende flessen slapen in wiegje. Na de fles van half 7/7uur gaat ze ook in haar wiegje net als Snachts. We hebben dit wel moeten oefenen en opbouwen. Ze is nu 10 wkn en het gaat goed in dit ritme. Maar ik ben me er van bewust dat dat op deze leeftijd nog elk moment kan veranderen hoor, en ook elk kind is anders. Tussendoor knuffelen we natuurlijk to the Max!
 
Toen mijn dochtertje zo klein was sliep ze nog niet in haar eigen bedje overdag. Altijd lekker bij één van ons, of in de wagen, draagzak of naast ons in een nestje. Ik denk met 2 of 3 maanden af en toe in bedje, begonnen bij het beste slaapje. Je merkte dat ze eraan toe was en beneden meer last kreeg van het lawaai. Ik vond het zelf maar raar toen ze voor het eerst alleen boven lag haha. Maar met 5 weken zeker nog lekker bij je houden hoor! Doen wat goed voelt.
 
Fijn om jullie reacties te lezen!

Hij slaapt niet de hele dag op mn arm hoor, kan hem ook regelmatig weg leggen in de box of wagen.

Snachts ligt hij vaak de halve nacht in de wieg en daarna bij ons, ben soms zo moe dat ik het ook niet kan opbrengen om een uur te proberen haha!
 
Terug
Bovenaan