Baby wilt de fles niet

<p>Hoi,</p><p>Mijn zoontje is intussen 8 maanden oud en ik moet vanaf volgende maand weer aan het werk (ik woon in Engeland, heb 9 maanden verlof).</p><p>Mijn zoontje krijgt borstvoeding en heeft als kleinere baby met regelmaat een flesje gekolfde melk gehad, wat helemaal zonder problemen ging.</p><p>Ik wilde eigenlijk met 6 maanden stoppen met borstvoeding en hij leek het te weten... Vanaf dat moment weigert hij de fles! </p><p>We hebben tijdelijk gedacht dat ie koemelk proteine allergie had (heeft altijd wat reflux gehad, met flesje met poeder leek het erger), maar we zijn er intussen achter dat dit het niet is.</p><p>De fles met gekolfde melk wilt hij ook niet meer. </p><p>Ik geef momenteel dus nog steeds borstvoeding, maar als ie vanaf volgende maand naar de opvang moet, zal hij de fles wel moeten... </p><p>Ik heb Tommee Tippee closer to nature flessen (speen nr 1, 2 &3) en heb, toen ik mijn familie in NL heb opgezocht in augustus, philips avent flesjes geprobeerd (wat eenmalig wat beter leek te gaan, daarna ook niet meer..)</p><p>Qua poeder Aptamil (nutrilon) (zowel normaal als pepti, ivm vermoedelijke allergie) geprobeerd, in NL die van de kruidvat en momenteel probeer ik Cow&Gate, maar dit maakt allemaal geen verschil.</p><p> </p><p>Zit een beetje met mn handen in het haar... Opzich is het voor mij geen probleem om BV te blijven geven, maar als ik straks 4 dagen per week aan het werk ben, gaat dat natuurlijk niet lukken..</p><p> </p><p>Iemand tips?</p>
 
Helaas geen tip om je kindje uit se fles te laten drinken. Hier ook een fles weigeraar. Ik deed uiteindelijk 4 borstvoedingen: 07.00, 19.00, 22.00 en 05.00. Dus eigenlijk draaide ik het dag en nacht ritme om qua melk. Overdag dronk ze wel water uit een flesje met rietje (melk wilde ze niet op die manier..). 
Soms overdag ook melk mengen met eten. En verder hebben we veel strijd gehad wat niks oploste, alleen erin meegaan werkte. 
Gelukkig is het niet zo heel lang meer dat je hoeft te overbruggen tot ze overdag in principe geen melk meer hoeven. .
 
Je kunt proberen of hij wel uit een rietjesbeker, 360-graden beker of gewone open beker wilt drinken. Op die leeftijd kan hij dat al prima leren. 


Is er iets van kolfrecht geregeld in Engeland? Als je (deels) over wilt op kunstvoeding kun je, als hij de afgekolfde meld uit een beker wilt drinken, langzaam kunstvoeding erdoor mengen. Begin dan met 10 cc kunstvoeding en verder borstvoeding, dan 20 cc kunstvoeding en zo verder tot hij de kunstvoeding ook zonder borstvoeding accepteert. Let op; je moet de kunstvoeding wel eerst aanmaken met water en niet het poeder met borstvoeding aanmaken. 
 
Terug
Bovenaan