Baby wilt niet eten overdag

<p>Hi,</p><p>Mijn baby eet sinds 7 weken overdag slecht, inmiddels 4 maanden en het wordt alleen maar slechter. Ik ben inmiddels ten einde raad omdat niemand de oplossing weet. Het gekke is dat hij goed groeit en ontwikkelt (dus de klachten ook minder serieus worden genomen). Maar het lijkt wel alsof hij veel honger heeft overdag en dus veel huilen en slecht slapen. <br />In de nacht eet hij wel goed maar hij komt wel nog om de 3/4 uur. </p><p>Na 7 weken begon hij aan de borst onrustig te worden en ben daardoor ook de fles gaan proberen. Bij beide het zelfde verhaal; in het begin een paar min. goed drinken maar dan aan- en afhappen tot frustratie toe en dan de fles weigeren. Het lijkt alsof er iets pijn doet of niet lukt. <br />Na 2 maanden wilde hij helemaal de borst niet meer overdag, toen ben ik overgegaan op kunstvoeding overdag en nu nog steeds bv in de nacht. </p><p>Ik krijg er max. een flesje van 120 in overdag maar dat zijn de uitzonderingen, vaak maar 30 ml. Het werkt het beste als ik hem in het donker ingebakerd voed, na of voor een slaapje. Slapen overdag ook een probleem (denk door de honger); duurt lang voordat hij slaapt en altijd max. 40 minuutjes. </p><p>Tongriempje is gecheckt en was ok. Wel een hoog gehemelte (?). Lactatiedeskundige dacht gulzigheid en evt. negatieve associatie,  verschillende flessen geprobeerd en verschillende voed methodes maar 0 verschil.. Poept gem. 1 x in week maar door combinatie kv & bv zou dat ok moeten zijn volgens cb. <br />Osteopaat & kindfysio zagen geen gekke dingen. <br /><br />Iemand hier ervaring mee? Geen idee mee wat ik moet proberen. </p>
 
Wat vervelend zeg! Ik heb helaas geen idee, maar toen ik je verhaal las dacht ik; wat vind hij van vaste voeding, heb je al iets geprobeerd?
 
Hoe is de huid van je kindje? geen eczeem of pukkelige huid? 
Heb je koemelkvrij al eens geprobeerd? 
Mijn dochter dronk heel onrustig en huilde heel veel die eerste maanden, en bleek een KMA te hebben. Maar die had rode eczeemvlekjes. En ook snel billenuitslag. Als er veel koemelk in ging dan kreeg ze ook veel diarree. Wij zijn na 3 maanden overgestapt op kunstvoeding om andere redenen. Maar ik werd daarvoor ook nooit serieus genomen met mijn huilbaby die overdag slecht at (idd in half slapende toestand wel). Op het moment dat ik er een fles kunstvoeding in deed werd de eczeem en diarree heel duidelijk. Jouw kindje drinkt heel weinig kunstvoeding. Dus ik kan me voorstellen dat de symptomen ook weinig zichtbaar kunnen zijn. Mijn dochter had op bv enkel een beetje een pukkelig gezichtje. Ik dacht toen zelf uitslag van het kwijlen. CB zei hormonen (jaaaa niet zo lang na de geboorte nog). 

Je kan een verwijzing naar de kinderarts vragen die het met je op een gecontroleerde manier kan testen, als het echt onduidelijk is. Die weet misschien ook meer raad met dit probleem. Want het lijkt me dat het niet echt goed is... dat gevoel van je kan ik helemaal snappen. 
 
Hooi, 
Wat hierboven al gezegd is, kan het zeker zijn! En daar hoeft geen ecxeem voor nodig te zijn. 
Mijn dochter verstopte ook juist door de koemelkallergie en had geen uitslag. Nu waren wij bij 3 maanden al over op nutramigen voeding dus misschien was dat allemaal wel gekomen als ze ouder was. 
Als ze een intolerantie ertegen hebben, kunnen ze absoluut buikpijn hebben..
Ik weet niet hoe oud je kindje is? Maar misschien kun je een pruimen hapje geven voor het poepen. Dat werkt vaak heel goed. Misschien geeft dat al eventueel wat verlichting mocht hij buikpijn hebben en ik zou inderdaad bij het cb vragen of je over mag op koemelkvrij voeding. 
Of gewoon zelf kopen als ze er niet naar willen luisteren. Vaak heb je snel resultaat in verschil qua huilen en eetgedrag. Als je dat aantoont (ze weten de "problemen" al), zorgen ze vaak voor de machtiging voor de voeding. 
 
En bij borstvoeding helpt het als je zelf koemelkvrij eet. Let dan niet alleen op melkproducten. Melk zit ook in heel veel andere dingen als koekjes, sauzen, dressings, brood enzo. Eigenlijk is het in het begin vooral van alles dat je koopt even de ingredientenlijst doornemen. 
 
Oh en het heet een koemelkeiwitallergie, maar dat eiwit zit ook in andere dierlijke melksoorten. Als je kindje een kma heeft, dan is de kans erg groot dat ze ook niet tegen geit of schaap oid kan. En als er een allergie is, dan ook even opletten bij soja. Bij mijn dochter zijn de symptomen op geitenmelk veeeeel minder, maar wel aanwezig. En op soja reageert die van mij gelukkig niet. 
 
Dank voor de reacties ! Geen uitslag oid dus dacht ook niet aan kma maar lees nu dus ook dat het zonder kan, ga toch maar eens koemelk vrij proberen.
Vandaag voor het eerst hapje geprobeerd (net 4 mnd) en dat ging goed. 
 
Terug
Bovenaan