Baby wilt niet eten, slaapt slecht en huilt veel...

<p>hallo,</p><p> </p><p>Ik hoop dat er hier wellicht iemand is die een oplossing voor me heeft. Onze dochter van 7 maanden oud was altijd de perfecte baby, sliep vanaf 3 maanden van 20:30-08:30, dronk goed, at haar hapjes zonder problemen en huilde zo goed als nooit.</p><p>Maar dat is nu sinds ruim een maand wel even anders... Ze wordt snachts vaak wakker. Soms 2x per nacht, andere nachten wel 5/6 keer.. ze wilt alleen nog flesjes of pap. Fruit gaat ook wel, maar avondeten gaat er niet meer in. En ze is ontzettend vervelend... Continue huilerig. Maar zodra ze aandacht krijgt is dit over, dus er is niets aan de hand..</p><p>Ik heb haar nooit meteen bij het eerste beste huiltje opgepakt of verwend, dus heb echt geen idee waar dit gedrag opeens vandaan komt of hoe ik dit op los. </p><p>Als ze snachts wakker word krijg ik haar alleen weer in slaap na een flesje, anders blijft ze huilen.. overdag krijg ik haar alleen stil met aandacht. Ik kan hier niet aan toe geven en haar laten huilen, maar ze houdt gewoon niet op...</p><p>Ik heb altijd ontzettend veel geduld met haar, maar nu naar ruim een maand zit ik wel echt met me handen in me haar... Ik ben er dood moe van. </p><p>Morgen ga ik even langs bij het inloopuur bij het consultatiebureau, maar misschien dat hier ook nog mensen zijn met tips... Ik ben echt radeloos.</p>

Krijgt ze misschien tandjes? Dan kan ook alles ineens in de war geschopt worden namelijk. Ze kunnen dan lichter/niet slapen, slechter eten, huilerig zijn, etc.. mijn dochter is 6.5 maanden en ook altijd super tevreden en vrolijk. Maar gisteren was ze ook ineens een uur ongelooflijk hard aan het krijsen en huilen en de slaapt nu nog minder dan normaal overdag en is wat sneller mopperig. Ik zag gisteren twee witte puntjes in haar onderkaak dus bij ons zijn het duidelijk de tandjes. 
Als je maar weet waar het vandaan komt, dan heb je gelijk al meer begrip en geduld he? Althans, dat heb ik :) sterkte! Hopelijk is het zoiets als tandjes, dan gaat het ook weer over zodra die door zijn. 

Ze heeft wel een aantal tandjes die al door zijn, en zo ver ik kan zien komt er nu even niets nieuws aan.. en ze maakt ook geen gebruik meer van bijtring ofzo dus dacht dat ze er geen last meer van had.. eerst dacht ik idd ook tandjes maar ze heeft dit nu al zo lang en tandjes zijn inmiddels door..

Wij hebben dit ook gehad met onze zoon rond die leeftijd. Hij had toen ook waterpokken, dus dat speelde ook mee. Hij ging rond die leeftijd ook opeens tijgeren en niet veel later zichzelf optrekken. Ik denk dat dit ook te maken heeft gehad met die moeilijke periode, onrust in 't koppie en frustratie misschien. 
Ik was er toen ook echt een beetje klaar mee, dus ben ik het tijgeren gaan stimuleren. Dat hielp, want toen hij het eenmaal onder de knie had, kon hij zichzelf weer prima gaan vermaken. Wat betreft het slapen, wij hebben er 's nachts toen voor gekozen om hem te gaan troosten (zonder fles) en daarna toch te laten huilen. Dat was een keer door de zure appel heen voor ons allemaal en toen was het klaar. 

Klinkt echt als sprongetjes gedrag en ook herkenbaar. Ik zou gewoon zoveel aan haar geven waar ze om vraagt (zoals nachtvoedingen) zodat iedereen deze periode het beste doorkomt ?

Hoi
Hier ook mijn dochter wil vanaf de 6 maanden nog maar 1,5 tot 2 flessen melk op een dag word ook zo vaak wakker op een nacht en word alleen rustig als ik haar uit bed haal wil overdag alleen maar aandacht en spelen met mama het is hier al bijna 3 maanden zo heb sinds vandaag een radio op haar kamer gezet en heeft vanmiddag voor het eerst sinds lange tijd langer als een uur geslapen van middag en is sinds 8 uur nog niet wakker geworden als ze beter slaapt zal haar humeur hopelijk beter worden overdag 

Terug
Bovenaan