baby wilt NIET in bedje

Onze lieve kleine Mika wilt niet in zn eigen bedje slapen..nu slaapt ie overdag in de box en snachts tussen ons in...zijn er meerdere moeders die dit ook hebben?En hoe hgaan jullie ermee om?
 
Hoi,

Ik weet niet hoe oudje je kindje is? Onze zoon wilde ook niet in de wieg slapen. Hij sliep eigenlijk dag en nacht in de wandelwagen. Op een gegeven moment wilde ik hem toch weer boven hebben. We hebben toen het wiegje verruild voor het ledikantje. Overdag hem boven in zijn bed gelegd en gedacht van, ja je huilt maar even jochie, je moet echt daar gaan slapen. Ik zette de babyfoon dan uit zodat ik de gang in moest lopen om hem te kunnen horen. Ik ging dan af en toe luisteren en als het te lang duurde haalde ik hem even uit bed. Ik bleef op zijn kamertje en legde hem na 5 min. weer terug. Zo hebben we dat volgehouden en nu slaapt hij heerlijk in zijn bedje. De eerste tijd hebben we het alleen overdag gedaan, maar toen dat goed ging het ook 's nachts geprobeerd.
Ik denk dat je net als wij even moet doorzetten. Je kunt niet altijd met je kind tussen jullie in blijven liggen. Ik ben van mening dat een kind in zijn eigen bed hoort. Onze oudste probeert het ook regelmatig om tussen ons in te kruipen maar ik ben daar heel stellig in. Als je niet ziek bent, in je eigen bed! Anders kom je zelf ook niet aan je rust toe, want je slaapt toch onrustiger als er een kind naast je ligt.
Suc6 en ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt. Het is misschien moeilijk de 1e dagen maar het komt echt goed.

Groetjes Corina
 
hoi,

ik zal het toch blijven proberen om je kindje in zijn eigen bedje te stoppen.
zelf heb ik er gelijk geen ervaring in, want 3 dagen na de geboorte van esmee lag ze in haar ledikantje en daar slaapt ze nog steeds goed in.
ook is het best wel gevaarlijk om jullie kindje bij jullie in bed te stoppen ivm stikkingsgevaar.
dus toch even doorzetten lijkt me
 
Wat je als tussenoplossing even kan proberen is de kinderwagenbak in het ledikant zetten. Zo voelt je kindje zich misschien niet zo verloren in die grote kamer. Als dat werkt, doe je de kap naar beneden, en als hij daar aan gewend is, kan je hem zo proberen in z'n bedje te leggen.

Succes ermee.
 
In de kinderwagenbak laten slapen in het bedje kan zeker helpen. Het bedje voorverwarmen met een kruik kan ook helpen, dan is het wat aangenamer.
Het bedje op jullie kamer zetten, zodat hij jullie hoort.
Of in z'n eigen kamer bijv. de radio zachtjes aanzetten, of op de gang rommelen. Of zelfs stofzuiger aanzetten op gang. Het kan zijn dat hij het te stil vindt op zijn kamer.
En tja, hele kleine baby's zijn graag bij mama en papa, dat hoort erbij. Succes!
 
Hoi hoi,

Onze kleine man heeft de eerste 2 weken bij ons in bed geslapen. Maar overdag wou hij ook niet slapen alleen op je arm. Dit was ik beu, ik hield geen armen meer over, dus heb ik hem in zijn bed gestopt en ikzelf ben onder de douche gaan staan. Na een goeie 15 minuten huilen is hij in slaap gevallen en sinds dien slaapt hij in zijn eigen bedje.
Het is vaak een kwestie van doorzetten. Naarmate ze oudere worden des te moeilijker het wordt om ze aan te leren in een hun eigen bedje te slapen.

Groetjes,

Miriam
 
Hoi,

Hier komt het ook bekend voor. Onze oudste en jongste hebben het beiden gehad. We hebben de oudste vanaf het begin boven gelegd en dan iedere keer gaan kijken. De jongste is nu bijna 6 maanden. Hij heeft tot een week of 8 alle slaapjes overdag beneden geslapen en toen steeds meer naar boven. Eerst de ochtend, toen de middag. Op bed gelegd even erbij gezeten en dan iedere keer gaan kijken, aai over z'n bol en weer weg. Het duurt even, maar we hoefden steeds minder naar boven te lopen en nu gaat het prima!

Hoop dat je snel een oplossing vindt, want je eigen rust is ook belangrijk!

Succes ermee!
 
Dank je wel allemaal voor de reacties..het is idd een kwestie van doorzetten! vannacht heeft Mika ook geen oog dichtgedaan! Soms weet ik het even niet meer hoor haha..maar goed..gewoon doorzetten en volhouden.
 
Terug
Bovenaan