Baby wilt niet naar 6 voedingen

Lieve allemaal,

Mijn baby van 2,5 maand jong kreeg 7x 100 ml per fles. Nu is ons aangeraden om hem 6x 110 te geven. Dat doe ik nu al een paar dagen maar de fles van 110 krijgt hij eigenlijk nooit op maar heeft wel heel snel ongv 1 uur na de fles weer heel veel honger en blijft klaar wakker dat probeer ik dan uit te stellen maar dat lukt dan ook niet en als ik dan een klein flesje maak eet hij er maar 3 slokjes van ofzo. Dus om de 4 uur een fles van 110 lukt niet hij eet het niet op maar heeft wel heel snel weer honger ik weet niet meer wat ik moet doen. P.s. Overgaan naar andere voeding mag ik niet doen want hij is 8 weken te vroeg geboren waardoor hij speciale prematuur voeding (nutrilon nenatal) moet krijgen.

Ik hoor graag wat tips :)
 
Als 7x100 wel goed gaat, dan blijf je toch lekker nog een paar weken bij dat schema. Tips zijn maar tips, je moet kijken wat bij jouw kindje past. Ieder kindje is anders. Ik voedde overdag altijd om de 3 uur (+- 30min afhankelijk van honger/slaap) en snachts op verzoek. En je kindje is nog jong he, zeker als het een prematuurtje is. 
 
Eens, die regeltjes over wat moet en hoort en gedoe, soms werkt het gewoon even anders voor jouw ukkie. Mijn dochter heeft nooit mega hoeveelheden weggekregen, en kreeg van mij dus gewoon wat vaker een fles dan mogelijk 'hoorde'. Kijk wat werkt voor jouw kindje, en maak je geen zorgen :)
 
Mijn dochter was een maand te vroeg en heeft totdat ze de eerste hapjes ging eten, elke 2 a 3 uur een fles gehad. 
En tot 8 maanden 5 flessen. Ze gaf zelf aan dat er een fles af kon door die niet goed meer te drinken. En ik vond het ook veel makkelijker om het te koppelen aan een veranderend slaap of eet ritme. Het is heel bijzonder hoe zoiets vaak volledig vanzelf gaat, en hoe goed je je baby daarin kunt vertrouwen.
Je hoeft niet te doen wat het cb zegt. Gewoon je kindje volgen. Maar ik snap het hoor, heb er zelf ook wel over gepiekerd. 
 
Regeltjes loslaten idd. Ik heb een zoon die woog ruim 4 kg bij geboorte na 4 weken al ruim 5 kg maar zat toen nog steeds op 7 flessen. Misschien moet je hem wel ff een speentje geven. Onze 1e is ook te vroeg geboren en die had daar ook behoefte aan. Onze 2e dus niet
 
Als 7 voedingen bij jou kindje het beste werkt zou ik dat gewoon nog doen hoor.

Hij is er misschien over een paar weken wel aan toe en dan gaat het misschien beter.
Onze dochter is bijna 11 weken en heeft sinds kort 5 flessen per dag dat was voor haar 1 dag wennen en nu gaat het goed.
Ik zou het gewoon nog even aankijken en misschien over een tijdje her nog eens proberen.
 
Zoals iedereen zegt, blijf maar lekker bij die 100cc en probeer het over een maandje nog eens. Mijn dochters drinken ook nooit grote hoeveelheden en hebben tot 3 maanden sowieso op 7 a 8x 100cc gezeten!
Op den duur merkte ik dat de flessen ineens heel makkelijk op gingen en toen ben ik 120cc gaan maken. Je kunt het er niet in proppen he, vol is vol! ;)

Dus ga lekker terug naar die 100cc. En gaat een flesje ineens heel makkelijk leeg, dan maak je snel 30cc bij. Misschien dat 1 of 2 voedingen per dag wel 120cc lukt en de overige nog gewoon 100cc?
 
Terug
Bovenaan