Baby wilt samen slapen

<p dir="ltr"><span style="font-size: 16px;"><span style="color: #000000;">Hallo allemaal,</span></span></p><p dir="ltr"><span style="font-size: 16px;"><span style="color: #000000;">Ik ben mama van 2 zoontjes. Van 4.5 en 9 maanden. Ons zoontje van 9 maanden is op de wereld gekomen met een blokkade aan zn nier waardoor hij veel pijn bleek te hebben. Onrustige baby, niet slapen, veel spugen ect.</span></span><br /><span style="font-size: 16px;"><span style="color: #000000;">Zo is het denk ik ook gekomen dat ik hem aan heb geleerd bij mij in slaap te vallen. Vanaf baby af aan slaapt hij een uur per dag, in de box of bed word hij na 5 min wakker. Bij mij kan hij twee uur slapen.</span></span><br /><span style="font-size: 16px;"><span style="color: #000000;">Ik wil hem snachts in zn eigen bed maar zodra hij het aanraakt schreeuwt hij het uit, ook al slaapt hij nog zo diep. Ik heb de 5min methode geprobeerd maar hij is na 2x ontroostbaar, totaal in paniek.</span></span></p><p dir="ltr"><span style="font-size: 16px;"><span style="color: #000000;">Ik merk dat het een kindje is wat graag contact maakt. Veel bij ons zijn, meedoen met de rest. Bij ons slapen. Zelfs snachts kruipt hij tegen me aan of pakt mn hand om zo</span></span><br /><span style="font-size: 16px;"><span style="color: #000000;"> in slaap te vallen.</span></span><br /><span style="font-size: 16px;"><span style="color: #000000;">Ik wil nu in de vakantie starten met oefenen in zn eigen bed maar weet eigenlijk niet waar te beginnen.. Hij schreeuwt zo hard. Zelfs de honden beginnen beneden te janken.. </span></span></p>
 
Mijn dochter schreeuwde het ook uit zodra ze haar bedje aanraakte. Voor ons was een montessori vloerbed echt een uitkomst. Klinkt heel interessant maar is in feite gewoon een matras op de grond ? Mijn dochter valt aan de borst in slaap en daarna kan ik zachtjes de kamer uitgaan. Ze wordt nog wel een paar keer wakker en meestal slaap ik het tweede deel van de nacht naast haar verder. Op deze manier kan ze wel wennen aan haar eigen kamer en ik hoop dat ze uiteindelijk ook gaat doorslapen. 
 
Is een cosleeper geen optie voor jullie? Je hebt ook ledikant versies. Zo kan je het in kleine stapjes doen. Gaat dat goed kun je uiteindelijk het ledikantje verplaatsen
 
Co sleeper lukt ook niet. Hij heeft een tijdje naast ons bed gelegen maar hij wilt gewoon aanraken en dan is het oké...
Inmiddels hebben we een knuffel met hartslag, zijn laken eerst bij mij gehouden voor het om zn bed ging maar tot dusver geen resultaat.. 
 
Ervaar je het ook als probleem? Mijn beide kinderen (bijna 3 en 4 maanden) hebben dat ook heel erg. Behoefte aan lichamelijk contact en geborgenheid. Ik vind het eigenlijk alleen maar logisch. De oudste slaapt inmiddels prima in eigen bedje en we hoeven er nooit meer uit, maar heeft het 1e jaar alleen maar bij ons gelegen. Ach ze zijn dan nog zo klein en ik heb het nooit als erg of als probleem gezien.
De jongste slaapt ook weer lekker bij ons. Kruipt ook tegen me aan snachts en zoekt met haar handje naar me om me vast te houden.
 
Terug
Bovenaan