Baby word elke avond krijsend wakker en niks helpt

Hallo mede mama’s !
Ik heb een vraagje onze dochter 9 maanden word sinds een paar dagen enorm hysterisch wakker terwijl ze al een paar uur heerlijk ligt te slapen en gewoon goed naar bed gaat altijd. Dat ze wakker word kan gebeuren maar dit is echt heel heftig en niks werkt. Fles werkt niet , bij je nemen niet , troosten zingen etc niet. Ze word zo ontzettend driftig en is bijna niet te houden zelfs. Heb dit nog nooit eerder gezien.
Iemand ervaring ermee ? En tips ??
Ben erg benieuwd !

Hoihoi, geen ervaring mee, maar wel vaker over gehoord. Zouden het de zogenaamde 'night terrors' zijn? Is ze eigenlijk nog in haar slaap als dit gebeurt?
(Weleens iets soortgelijks in de auto meegemaakt, waarbij onze zoon in slaap was gevallen en opeens wakker werd als we stopten om te tanken. Schreeuwen, krijsen en proberen om los te komen. Lukte niet om hem rustig te krijgen, achteraf bleek hij gewoon nog half in slaap, dus praten tegen hem had geen zin...)
Veel sterkte. Hoop dat je tips krijgt van ervaringsdeskundigen.

Hi Chantal, ja dit is wel herkenbaar, niet uit mijn eigen ervaring maar mijn beste vriendin die had hier ook mee te maken met haar dochtertje en zij heeft op een blog toen een tip gevonden die ze opgevolgd had. Ik zal haar eens appen welk blog het was en kom er hopelijk snel bij je op terug. In de tussentijd, twijfel niet aan jezelf, je doet je best.
Groetjes, Tess

Hi Chantal, ik heb mijn vriendin gesproken. Wat bij haar goed hielp was de filmpjes van Pretlettertjes kijken. Ze had het gevonden op een blog van een andere mama met dezelfde problemen. Dit is de link naar de blogpost. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Laat je weten hoe het gaat?
Veel succes!

Groetjes, Tess

Klinkt als night terrors. Hebben wij ook gehad. Het beste is even niks doen. Aanraken kan ook averechts werken. Geruststelling met woorden kan wel. Binnen een oaar minuten is het over. Ziet er eng uit maar je kindje weet er niks meer van. 

Bedankt voor jullie berichtjes !
Ik kon een paar dagen niet op de pagina komen snap er niks van!
Het ging gisteren avond goed maar helaas zijn alweer een uur bezig nu met haar. Mijn man heeft het even over genomen want af en toe kan je het zelf ook even slecht hebben. 
Vind het echt heftig. Gaat altijd zo makkelijk naar bed en dan nu dit en echt niks helpt. Heb haar geprobeerd eventjes te laten huilen maar dat doet ook niks enkelt een bijna stikkende baby in overtollig slijm. Ze zit wel aan de antibiotica zou dat het kunnen zijn??
Bedankt Tess mama van Belle ik ga dat eens ben kijken straks ! 
vind het echt lastig vooral omdat ze echt zo gigantisch boos word wist niet dat dat kon bij een baby! 

Hallo lieve mama
ik lees je bericht 
ik heb een zoontje van 8 maanden bijna 9 nu toen hij 7 maanden was hebben wij dit ook gehad dit waren zogenoemde night terrors niks kunnen doen en hij bleef maar huilen troosten hielp niet aan mijn vriend geven hielp ook niet niks hielp het leek dan ook gewoon alsof die sliep maar dan met z'n ogen open heel gek .. ik wist eerst ook niet wat te doen, eigelijk erg rustig gebleven .. en toch proberen blijven te troosten dit gaat vanzelf ook weer voorbij er is niet heel veel aan te doen

? succes

Het gekke is heb net een slaap coache gesproken en die zegt dat de echte night terror niet bij baby's voorkomen echt pas vanaf 1,5 jaar ongeveer. Dus snap het ook niet meer want daar lijkt het wel echt op hier! En dat ook maar 5% van de kindjes daar last van heeft. Ik merk ook dat ze overdag korter slaapt en soms moeilijker naar bed gaat. Zou het dan toch door de sprong komen ? Ze zit in sprong 7 

Terug
Bovenaan