Baby word snel wakker

Hee allemaal!

Mijn kindje van 10 maanden wieg ik vaak in slaap in de kinderwagen middags en avonds omdat ze in haar eigen bedje maar blijft huilen als ik dat probeer. Als ze in de kinderwagen slaapt word ze vaak wel 3 x wakker en moet ik haar opnieuw in slaap wiegen. Weet iemand hoe dit kan? En hoe ik haar evt in haar eigen bedje in slaap kan laten vallen?
 
Misschien eerst een tijd de kinderwagen naast het bed zetten, zodat ze aan de ruimte went.

Of misschien heeft de kinderwagen wel iets dat het bed niet heeft. Iets om aan te friemelen of tegen aan te liggen of zo?

Slaapt ze 's ochtends wel in haar bedje? Bij de mijne was het ochtend dutje een tijdlang het enige dat goed ging.
 
Heb je iets van een knuffeltje voor je kleintje? Zo niet dan raad ik aan iets in de wieg te leggen waar jouw geur aan zit.
kan een knuffeltje zijn of misschien een sjaaltje van jou.
Leg die in de wieg bij de kleine en probeer op deze manier je kleintje te laten slapen.
Ik heb ook dagen met een knuffel in mijn BH gelopen om mijn geur er aan te krijgen.

Succes er mee.
 
Hier een wat jongere baby, maar een die we ook maanden in slaap moesten wiegen en niet weg konden leggen. (Angst voor liggen door verborgen reflux) Het is een inverstering in tijd, maar wat haar nu helpt is als ik haar op mijn arm heel rustig maak en zorg dat ze bijna in slaap valt, en dan wegleggen. Zodat ze nog ervaart dat ze wordt weggelegd. Vaak wordt ze dan de eerst keer wakker en lukt het haar niet verder in slaap te vallen, dan is het huilen. Wij laten haar (nog) niet huilen, dus dan pak ik haar weer bij me. Doe ik hetzelfde nog een keer, en herhaal dit nog maximaal 2 keer (of 20 minuten totaal). Daarna laat ik het en de volgende dag opnieuw. Nu na heel wat pogingen, lukt het bij de tweede keer en blijft ze dan rustiger liggen en krijg ik haar met een tijdje ernaast zitten en kriebelen wel in slaap. Evt met white noise (of zij is gek op stofzuiger en föhn haha) om even de prikkels van de omgeving weg te nemen. Anders blijft ze wakker schrikken. Dat hoeft maar een minuut of 5. Ik bouw nu de hoeveelheid hulp langzaam af. Als ze dan dat laatste stukje zelf in slaap valt, slaapt ze veel rustiger en dieper en overal doorheen. Daar moet ik bijzeggen dat wij weken geoefend hebben met zelf liggen en rustig worden in haar bedje en het toen echt niet lukte. Mijn doel was haar laten ervaren dat bed en kinderwagen fijne plekken zijn, waar ze tot rust kan komen. Nooit laten huilen, altijd positief afsluiten. Net toen ik vorige week dacht: dit was echt verloren moeite, lukte het ineens! Nu leg ik haar steeds iets eerder weg. Het lukt hier s nachts, s ochtends en s avonds. Overdag lukt het nu in de wandelwagen en in een baby nestje eventueel naast mij op de bank. Kost tijd en engelengeduld, en vind het echt niet makkelijk, maar het lijkt hier wel resultaat te geven! Want na 2 maanden steeds een stapje erbij, slaapt ze nu voor het eerst in haar leventje zelf in slaap, zo lang wij haar maar helpen heel rustig te worden. Hopelijk lukt het bij jullie ook snel! Sterkte in elk geval, ik weet hoe lastig het kan zijn!
 
Terug
Bovenaan