Baby wordt in paniek wakker!?

Hiii

Mijn dochtertje is 24 aug geboren met en vacuumpomp. Ze is nu dus 5,5 week oud. Ze wordt redelijk regelmatig in paniek wakker, ze slaat dan haar armpjes wijd uit en heeft hele grote paniek ogen.... ze schreeuwt er ook bij.....

Het duurt even voordat ik tot haar door kan dringen, haar blik staat echt even op oneindig...

Herkent iemand dit??? Zelf vermoed ik een verband met de bevalling???

xxx

ja!! Ik herken dit helemaal!!!!! Ons ventje werd ook wakker en schreeuwde kei hard!! Vervolgens sliep hij niet meer. Het gevolg daarvan was dat hij dan oververmoeid was en dus erg jengelig was. oftewel... we hebben erg getobt!
Ik heb hem toen in paccodoeken gewikkeld om hem de geborgenheid te geven, die hij blijkbaar miste (bij mij kon hij namelijk heerlijk rustig slapen). Hij werd in het begin nog steeds wakker, om de 15 minuten, huilde even, maar was veeeeel rustiger!! Hij viel vervolgens weer in slaap. Ik heb hem met 6 weken ingebakerd. Nu is hij 4 maanden en wordt hij tussendoor niet meer wakker. Als hij wakker is ligt hij stil rond te kijken. Nu is het een tevreden rustige baby.
Volgens het cb kon ons mannetje zijn rust niet vinden in zijn slaap, waardoor hij zo onrustig sliep en altijd gillend wakker werd. Door het maaien van zijn armpjes kon hij zijn slaap daarna niet meer vinden.
Ik wens je veel sterkte toe, ik vond het een ontzettende zware tijd.
Ik vind dat baby's te snel worden ingebakerd, maar ik moest er zelf ook aan geloven en het heeft mij en mijn baby enorm veel rust gegeven.

Hoi Marinha,

Het kan zijn dat je dochtertje door de zware bevalling met vacuum een blokade in haar nekje en/of elders in haar lijfje heeft opgelopen. Je zou haar kunnen laten nakijken door een osteopaat. Ik ben daar met Stef ook geweest. Hij had een blokkade in zijn nekje en bij zijn bekken. Hij lag ook niet meer lekker ontspannen te slapen en mopperde veel in zijn slaap. Morgen krijgt hij zijn tweede behandeling, maar ik merk al heel veel verschil. Hij slaapt veel rustiger en ligt er lekker onspannen bij.

Bij mijn bevalling is geen vacuum aan te pas gekomen, maar het was wel een heftige bevalling en uiteindelijk moest Stef snel geboren worden omdat hij het niet meer zo gezellig leek te hebben. Gelukkig viel dat achteraf allemaal mee, maar de bevalling is voor hem zeker geen pretje geweest.

Succes meid.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan