Baby wordt wakker na half uurtje

hej iedereen,

Ik heb een zoon van 9 weken oud. na een aantal weken van verstopping en krampjes zijn we bij een osteopaat geweest en die heeft wel een beetje geholpen. Nu een goed ritme gevonden, waar hij na (borst)voeding een uurtje speelt, dan wordt ie moe (gaapjes, niet meer kletsen, en jammeren), baker ik hem in, zing ik een liedje en leg hem in zijn wiegje op een donkere kamer, alleen klein lampje. Dit gaat hartstikke goed, hij valt zelf in slaap, maar na maximaal een half uurtje wordt ie weer wakker. Soms omdat ie zijn speen kwijt is, soms door krampjes. Het probleem is dat hij daarna niet meer alleen in slaap komt, alleen nog bij mij verder slaapt tot hij weer honger heeft. Opnieuw wegleggen werkt niet. Gelukkig is dit alleen overdag, 's nachts slaapt hij wel 2 a 3 uur achter elkaar. Iemand tips, want iets in huis doen wordt lastig zo, en straks bij opa of oma ook niet zo fijn. Voor hem lijkt het mij ook niet goed, zulke korte slaapjes.

Mijn kindje is 8 weken en slaapt de soms maar 10 minuutjes. Hij heeft gewoon minder slaap nodig. Zolang het savonds goed gaat ben ik tevreden en laat hem overdag zelf bepalen hoelang hij slaapt. Huishouden loopt niet weg en dat doe ik gewoon snel tussendoor en anders een andere dag.  Wat soms helpt is hem op een voedingskussen met een aankleedkussenhoes leggen. Daar zakt hij een beetje in weg en vind jij wel lekker.

Mijn zoontje is 14 weken en slaapt ook korte periodes. hij slaapt overdag vaak erg kort en schrikt snel wakker of heeft ene krampje. Daarna wil hij ook niet meer slapen. Savonds is hij dan ook best sacherijnig omdat hij dan eigenlijk te moe is. Ik probeer hem ook weer zo snel mogelijk op bed te leggen nadat hij wakker is geworden.

Ik haal hem uit bed, drinken en spelen in de box totdat hij weer vermoeidheidstekenen laat zien. soms is dat al na een half uurtje. maar andere keren blijft hij gerust 2 uur wakken.

Is echt een beetje zoeken, zeker als ik al bijna weer aan het werk moet en hij het bij een ander moet doen...

Onze kleine, nu 14 weken sliep overdag ook nauwelijks.  Dit resulteerde in huilbuien savonds door oververmoeidheid

toen in overleg met cb in bed gelegd en laten huilen.  Je kent het huilen van je kind het beste en pas heen gaan als hij echt overstuur is.  Dit heb ik ruim 2 weken gedaan.  Beetje een kluisenaar geworden maar nu doet hij 3 dutjes van 1,5 uur overdag.  Halverwege nog een huilbui van 3 minuutjes maar dit scheelde hoop gedoe. Het laatste dutje is ook tijdens het avondeten.  Zo kunnen wij rustig eten.  Dan komt hij om 7 uur uit bed en krijgt heel klein flesje en dan gaat hij om 8 uur naar bed en krijgt hij 180cc.

babys schijnen savonds te klusteren dus snoep beetje van andere flesjes af en geef dit tussendoor.  Sinds wij dat doen is het huiluur bijna verdwenen.  Alleen nog huil half uurtje als hij veel nieuwe indrukken heeft gehad

conclusie; beetje gemeen zijn moet soms

Onze dochter is nu acht maanden oud. Ze heeft nooit lang of veel geslapen. Ze is er evengoed vrolijk om en ontwikkelt zich prima...ze loopt zelfs voor op 'schema'. Het is erg lastig, dat wel...en ontzettend vermoeiend. Maar zolang ze er geen last van hebben, hoef je je niet druk te maken over het slaapgedrag van je baby.

Terug
Bovenaan