Baby wordt wakker na wandeling

<p>Hoi,</p><p>Mijn meisje wordt vrij snel na het wandelen weer wakker doordat de wagen dan natuurlijk ineens stilstaat. Hierdoor ben ik wat terughoudend om te gaan lopen, omdat ik haar ritme/slaap niet wil verstoren... maar wandelen is ook goed voor haar. Ik laat haar in de wagen liggen met alles open. Hebben jullie tips en/of ervaringen om te delen?</p>

Ik ga vaak na een dutje ☺️ lekker wat eten en drinken en dan ff op pad. Dan weer thuis (afhankelijk van hoelang weg weer wat eten en drinken) en dan eventueel nog even spelen en weer naar bed ☺️

Ik liep gewoon minimaal 1,5 a 2 uur om die reden. Het was echt een slavendrijfster haha! Zelfs buiten even stil staan of een wegdek dat erg anders hobbelde was al genoeg. 

[quote quote=10541240]Ik ga vaak na een dutje ☺️ lekker wat eten en drinken en dan ff op pad. Dan weer thuis (afhankelijk van hoelang weg weer wat eten en drinken) en dan eventueel nog even spelen en weer naar bed ☺️[/quote]
Ik ook, na een dutje, dan voeden, dan wandelen. Dan gaat ze weer tukken maar bij thuiskomst dus weer snel wakker...

[quote quote=10541244]Ik liep gewoon minimaal 1,5 a 2 uur om die reden. Het was echt een slavendrijfster haha! Zelfs buiten even stil staan of een wegdek dat erg anders hobbelde was al genoeg.[/quote]
Zo dan! Was je niet bang dat ze onderweg zou komen voor een voeding? En als je zulke stukken liep bleef ze dus wel langer slapen erna?

Ik liep vaak ook zo'n 1.5 uur. Als je direct na een voeding weggaat dan kunnen ze toch onmogelijk voor een voeding komen binnen 1.5 uur?

Vaak deed ik ergens rond het middaguur een lange wandeling. Direct na de voeding weg dus. En dan heerlijk 1.5 uur doorstappen. Zo sliep ze lang en was ze lekker buiten geweest. Zodra ik stopte, was ze inderdaad direct wakker. Ik woon in de polder dus kan ook lange wandelingen maken zonder geluiden van auto's, scooters etc. Heerlijk.

Dit kon overigens alleen bij m'n 1e kindje haha. Bij de 2e al veel minder gewandeld (en/of geaccepteerd dat de dutjes gewoon korter waren want 1.5 uur wandelen met 2 kinderen was onmogelijk). Nu zwanger van de 3e en ik denk dat er deze keer amper gewandeld zal worden met de baby haha. Geen tijd meer voor, met ritmes school/peuterspeelzaal/opvang etc.

En ne kindje is nog piepklein toch? Dan ist logisch dat ze nog geen uur wakker blijft na een voeding. Pas met een maand of 3 kunnen ze wat beter wakker blijven tijdens het wandelen. Die eerste maanden slapen ze bijna alleen maar. En tja, soms zijn het dutjes van 30 minuten en soms van 2 uur. Daar doe je weinig aan en kun je niet sturen...

Er bestaan evt rockers (rockit baby rocker) die je aanzet als je thuis komt. Je laat de wagen dan in de achtertuin staan en de rocker schudt de wagen alsof je nog loopt. Kun je bij bol bestellen. Lange wandelingen kunnen natuurlijk ook, maar de mijne kan soms een halfuur luidkeels blèren als ze wakker wordt en we zijn pas halverwege haha. Dan is zo’n ding wel een uitkomst als je niet te ver van huis kan maar ze wel lekker slapen in de wagen!

Terug
Bovenaan