Baby wsakker door winderigheid

<p>Goedemorgen! </p><p>7 weken geleden zijn wij ouders geworden van onze lieve dochter. Ze doet het heel goed en is een ontzettend vrolijk meisje. Slapen is nooit een probleem geweest, sterker nog ze vindt het heerlijk haha! Inslapen doet ze heel tevreden zelf en ook de nachten leken langer te worden. Tot twee nachten geleden...</p><p>Sinds twee dagen is ze veel onrustiger, met name in de nacht. Het inslapen gaat zoals gewoonlijk, maar in de loop van de nacht wordt ze onrustig om uiteindelijk na 3 uur slapen wakker te worden van, jawel, winderigheid en uiteindelijk ontlasting. Ze huilt niet, maar maakt een soort grommend geluid en is erg onrustig met haar hoofdje. Aan haar gezichtsuitdrukking te zien ervaard ze het als onprettig. Uiteindelijk valt ze na een uur weer in slaap, om vervolgens na 2 uur weer wakker te worden met dezelfde ‘klachten’. Ik vind het zo sneu voor haar, ze is namelijk wel zichtbaar moe. Oja! Ik heb helaas van bv op volledige kv over moeten gaan, zou dat daarmee verband houden?</p><p>Is dit voor iemand herkenbaar of heeft iemand tips?? </p>

Misschien krampjes? Sab simplex bestellen via st. Joseph apotheek en in de laatste fles voor het slapen 15 druppeltjes erin doen. Vaak komen tussen de 6 en 14 weken de krampjes op.
mijn baby had ook veel last van winderigheid. Krampjes niet echt maar had wel het idee dat er wat dwars zat. Sab simplex helpte daarbij. Veel minder windjes ?
succes!

Kan zeker te maken hebben met de overgang van BV naar KV, bij ons heeft ze er 2 weken erg last van gehad en daarna was het over

Ik denk inderdaad de overgang! Als de gewone kv na 14 dagen zo blijft. Zou je kunnen overstappen naar omneo. Ik weet niet of je bekend bent met probiotica van orthica (orthiflor start) deze helpen bij de darmpjes. Bij bv geef jij de goede bacteriën aan je kindje. In kv zitten deze bacteriën niet. Hier werkte dat bij onze kids.
Liefs Wendy 

Terug
Bovenaan