Baby zelfstandig in slaap laten vallen

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijj dochter van bijna 6 weken heeft heel veel hulp nodig om in slaap te vallen in naar bed. Ik weet dat dit er bij hoort op deze leeftijd maar het begint ons wel een beetje op te breken op deze manier. Ze valt alleen maar in slaap als we met haar rondlopen in onze armen. Ik heb zelf nog ernstige bekkeninstabiliteit dus dat rondlopen doet mij enorm pijn. Hetzelfde geldt voor de draagzak. </p><p>Ik vroeg me af hoe jullie je kindje rond deze leeftijd slapend in eigen bed kregen? En is dit iets wat zich vanzelf oplost binnenkort?</p><p>Ik heb ook nog een peuter dus ik kan niet zomaar een uur bovenblijven om de baby slapend in bed te krijgen als ik alleen ben met beide kids. In de box slaapt ze trouwens vanaf de geboorte al in.</p><p>Erg benieuwd naar tips en een beetje herkenning!</p>

Is overdag in de kinderwagen geen optie? Dat deden wij nog wel eens... En als ze dan sliep lekker rustig in de gang gezet ?
Scheelt jou ook een hoop traplopen en pijn.
Plus je kan jullie peuter in de gaten houden ☺️
En dan langzaamaan opbouwen maar dutjes in het bedje. Wanneer het voor jou ook goed te doen is.

En savonds lekker in het bedje...

Lastig voor je hoor... Hopelijk ben je snel van de pijn af! ?

Thanks voor je reactie! Helaas slaapt ze ook niet in de wagen. Ze is een behoorlijk onrustig baby'tje en huilt veel. Pfff

Onze zoon hebben we vanaf 6 weken elk slaapje in zijn bed laten slapen. Hiervoor waren we alleen maar aan het wiegen (huilbaby). Bij ons hielp inbakeren bij alle slaapjes, speen en white noise. Moesten er vaak even bij zitten, maar leerde zo wel zelfstandig in slaap te vallen.

Mijn ervaring is dat ze echt moeten leren zelf in hun bed in slaap te vallen. We hebben vrij snel een slaapritueel geïntroduceerd en probeerden de baby slaperig, maar nog wakker in bed te leggen. In het begin ben je inderdaad veel aan het wiegen en lopen, omdat de baby dan gaat huilen in bed. Maar op een gegeven moment wordt hun bedje een fijne, veilige plek en gaan ze leren zelf in slaap te vallen. 

Lastig zeg. En een campingbedje beneden zetten? Probeer maar mee te denken hoor! Misschien hebben jullie een rustig plekje beneden om hem beneden neer te zetten .

Terug
Bovenaan