Baby zweet veel

<p>Hallo, </p><p>Mijn zoontje is pas 10 weken oud en zweet veel... We zijn eind januari. Hij geraakt steeds moeilijk in slaap overdag en als hij echt vecht tegen zijn slaap kan zijn voorhoofd kletsnat zijn. Als hij dan uiteindelijk slaapt (meestal een half uurtje) wordt hij nadien wakker en zweet hij vooral aan achterhoofd... Laken heeft een natte plek en haartjes zijn nat. In Maxi-Cosi ook steeds kletsnat... Ook al zit hij er maar een kwartier of 10 min in... Wil hier dus ook niet in slapen of toch moeilijk en direct terug wakker... Het is in huis 20 graden... Ik kan toch moeilijk in de winter mijn baby enkel in romper leggen.. Voor wat geruster te slapen heeft hij nu een puckababy slaapzak... Maar ook hierin zweet hij steeds. Snacht minder last van omdat hij dan dieper slaapt... Iemand raad? </p>

De ideale temperatuur is 16-18 graden. Zou dus de verwarming lager zetten in de kamer waar hij slaapt. En niet te warm kleden en/of toedekken. In de maxi cosi zweten ze snel omdat dat warm materiaal is. Je zou er een badstof hoes in kunnen doen en hem geen jas aan doen als hij erin zit, maar een dekentje. Die kun je dan in de auto eraf halen en erover doen als je naar buiten gaat. 

Wat trek je hem zoal aan? Romper en slaapzak? Of doe je ook nog pyjama en dekentje? 

Zou indd ook zoals Roze Wolkje zegt hem gewoon in de maxi cosi doen met dekentje of een dun jasje en verder geen zak. 

Terug
Bovenaan