Baby zwemmen

Ik wil graag met mijn dochter gaan baby zwemmen. Op het bureau zeggen ze dat dat mag na de eerste inenting.
Nu heb ik ook gehoord dat babyzwemmen slecht is voor jonge baby's vanwege bacterieen, en de longen kunnen aangetast worden door het chloor.

Wat denken jullie hiervan, en wanneer begonnen jullie met baby zwemmen.
 
Bij ouders van nu staat geloof ik al een hele discussie over het babyzwemmen. In het kort komt het er op neer dat niet zo lang geleden paniek ontstaan is over babyzwemmen omdat een Belgische onderzoek werd gepubliceerd. In slecht onderhouden zwembaden is er een groter risico op astma bij kinderen. Slecht onderhouden zwembaden zijn er niet in Nederland gezien de strenge controles en voorschriften. ( Privebaden daargelaten )
Dus je kunt gerust gaan zwemmen want dit onderzoek was heel oud en onvolledig.

Succes

Patricia
 
Hoi Carry,

Toen mijn zoontje 6,5 maand was, ben ik met hem naar het zwembad gegaan voor babymassage. Dat werd gegeven naast het zwembad en dan kon je daarna lekker met je kindje zwemmen. Ze hebben het niet gehad over de gevaren van het chloor enzo, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt. Het is in ieder geval geweldig om dit met je kindje te doen. ( overigens waren er ook kindjes van 3 maanden bij de massage )
Veel spetterplezier
 
Terug
Bovenaan