Baby zwemmen

Wanneer mag je nou baby zwemmen ? Ik dacht bij 6 weken maar ik las op een site van maatzorg :

Wanneer mag ik met mijn kind gaan babyzwemmen?

Advies: Na de 3de vacinatie DKTP/Hib (vanaf 4 maanden).
Houdt wel de cursustijd (nooit langer doorgaan) en de verschijnselen van vermoeidheid en afkoeling in de gaten. De watertemperatuur dient hoger te zijn dan 32 graden Celcius. Het is aan te raden om na het aankleden niet direct naar buiten te gaan. Geef het kind de gelegenheid om te acclimatiseren.

Bij 4 maanden pas.

Groetjes,

Bianca

Bij elk zwembad is dit weer anders. Bij ons in zeist is het al bij 6 weken, maar toen ik me ging aanmelden zeiden ze dat je beter tot na het eerste prikje kon wachten. omdat ze dan waarschijnlijk iets meer weerstand opgebouwd hebben.  Tja op het kdv komen ze ook allerlei virussen tegen, dus...

Ik ben dus met 10 weken (9weken was herfstvakantie) met Maarten gaan zwemmen. Hij vind het super.

groetjes Pauline

HOi,

Wij gaan bij 8 weken zwemmen... gewoon een keertje uitproberen. De zweminstructeur gaf aan dat het afhangt van je kindje. Bij verkoudheid en dergelijke kun je beter even wachten. Ik zou het gewoon een keertje uitproberen want je krijgt namelijk van iedereen verschillende adviezen...

groetjes kim

Ik ben afgelopen donderdag met Yoëll gaan zwemmen, hij was toen acht weken. En het was na zijn eerste prikjes.
Hij vond het heerlijk en was heel de tijd aan het lachen.
Erna sliep hij als een roosje van alle indrukken.
Wij hebben niets aan hem gemerkt, van verkoudheid oid.
Donderdag gaan we weer.

Groetjes Pauline

Ik hoorde trouwens van de week van een vriendin dat het soms zelfs juist wordt aangeraden om te beginnen met babyzwemmen tussen de 8 en de 12 weken omdat de longetjes dan juist nog gewend zijn aan water (zoals vruchtwater). Zit wel iets in....

Maar goed Maarten vind het heerlijk, dus ik ga er lekker mee door :)

groetjes Pauline

Terug
Bovenaan