Baby zwemmen

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Ik wil met m'n kleine meissie gaan babyzwemmen en nou hoorde ik dat je eerst bij het zwembad moet navragen hoe hoog de chloor concentratie is??

Weten jullie iets af van de chloordamp die net boven het water hangt en dat dat niet goed is voor baby's ??
kan me voorstellen dat dat niet goed is, maar het lijkt me dat een zwembad daar rekening mee houdt met babyzwemmen....

Sannemams

Er is wel het een en ander te vinden op internet hier over, maar de meningen zijn verdeelt. Er zijn onderzoeken die hebben 'aangetoond' dat kinderen astma/longbeschadigingen zouden krijgen door chloorwater. Maar deze onderzoeken zijn omstreden en ook op de website van het astmafonds is te lezen dat zij hier niet bekend mee zijn. Ik denk dat niemand het echt weet voor alsnog...

Groetjes, Marisa

En weet iemand vanaf welke leeftijd het het leukst is, of vanaf wanneer het mag?

Daar verschillen de meningen ook over. Over het algemeen zijn 'de deskundigen' het er wel over eens dat je beter kan wachten tot ze minimaal een inenting hebben gehad.

Zelf vind ik het pas leuk worden als ze goed haar hoofd omhoog kan houden (dat is nu zo'n beetje) en ze lang genoeg wakker kan zijn. Daarom gaan wij voor het eerst met haar zwemmen rond de 5 a 6 maanden. Maar dat is persoonlijk. Lijkt me voor haar veel leuker. Kan ze ten minste wat zien, in een zwembandje ronddobberen, enz.

Groetjes, Marisa

Hoi,
Wij gaan eind oktober/ begin november  een weekje weg en dan willen we voor het eerst met Veerle proberen te gaan zwemmen. Veerle is dan ruim 5 maanden. Ik vind ze voor die tijd nog wel erg klein en wat Marissa zegt het is ook leuker als ze hun hoofdje rechtop kunnen houden.
Groetjes,
Floor

Aanstaande vrijdag is mijn dochter 11 weken. Vandaag heeft ze haar eerste inenting gehad. Ik mag nu met haat babyzwemmen en ga dat ook zeker doen. Ze vind het heerlijk in badje en van het zomer vond ze het ook fijn om in het badje buiten te peodelen- voor zover zo'n frummeltje dat kan-. Bij ons in de omgeving is veel water en er wordt aangespoort om zodra het mag met de kleine het water in te gaan. Al is het maar, omdat baby'tjes dan niet direct in paniek raken, mochten ze een keer kopje onder gaan.
Dus naast het vinden-ze-het-wel-fijn-verhaal, zit er hier in de omgevind meer een veiligheidsverhaal achter.

En wat de cloordampen met betrekking tot astma betreft. Ikzelf heb ook astma. Mij is vanaf mijn 6e jaar altijd juíst geadviseerd om te gaan zwemmen, omdat die sport je longcapaciteit niet al te zeer aantast en het je goed leert ademhalen ivm boven en onder water.

dames DOEN!!
vandaag voor het eerst wezen zwemmen, Vera vond het heerlijk!! en ik ook. ze was wel helemaal op, heeft bijna de hele dag geslapen. Maar het was erg leuk. Een beetje zingen een beetje poedelen en daarna heerlijk in het bubbelbad.
volgende week gaan we weer.

liefs daan en vera (morgen 14w)

ik zwem al sinds mijn zoontje 11 weken is (hij is nu 24 weken) ik zwem 2a3x per week heerlijk, nooit nagevraagt of er gloordampen zijn ofzo, maja in dit bad word ook babyzwemmen gegeven dus ik neem aan dat het gewoon in orde is.

11 weekjes

onder water

Terug
Bovenaan