baby zwemmen

Hoi meiden,

Weten jullie vanaf welke leeftijd je kan gaan baby zwemmen?
Kan al het chloor geen kwaad voor zo'n kleintje?

en wat neem je mee als je gaat? Hoe werkt het met luiers/zwembroekjes ect???

groetjes Sacha

hoi,

de meeste zwembaden hanteren vanaf ong 3 maanden. Het chloor kan geen kwaad er zijn we sommige kinderen die er op reageren op de huid met droge plekken of rode schrale plekjes, vaak door goed af te spoelen en insmeren na het zwemmen gaat het goed.

zwemluiers worden meestal verplicht gesteld omdat met ongelukjes de normale zwembroekjes het niet goed tegenhoud.

wat neem je mee:
handdoek voor jezelf en de kleine, hydrofiele luier. creme, luiers en doekjes, zwemkleding, schone kleding evt.,shampoo voor jullie beide.

dat is het wel zo'n beetje denk ik

ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes maaike

ja dat helpt al enorm!

Waar kan ik die speciale zwemluiers kopen?

en zijn er dames die ervaring hebben met babyzwemmen als je borstvoeding geeft?
Is er iets waar je speciaal op moet letten ivm met je tepels? Gaan ze niet stuk door het chloor?

groetjes Chantal

zwemluiers bij kruidvat vanaf 6 kilo te koop! en daarover kan je nog een zwembroekje doen

ik hoor dat na het 2e prikje aan te raden is
en niet te vaak ivm groei van de longen en al dat chloor.

ik ga met 4 mnd beginnen, puur omdat ik eerst wil wennen aan werk en dan ook al de badkamer gerenoveerd wordt.

heb je niet zo'n gele zwemring nodig?

kan niet wachtne tot ons meisje mee mag hihihi heb er zo'n zin in

Babyzwemmen kan vanaf de 1e inenting al.
Ook wel handig is een omslagdoek of badjasje voor je kindje. De overgang van het zwembad naar de kleedkamers is namelijk nogal eens groot.
In sommige zwembaden heb je langs het zwembad aankleedkussens. Dat is helemaal ideaal.
Veel plezier.

hallo nog ff,

sweetwicca: nee je hebt niet zo'n ring nodig als naar babyzwemmen gaat , als je zelf met de kleine gaat zwemmen is het misschien wel prettig.
ik was nog op zoek waar ik die zwemluiers kon krijgen,m aar ga zeker bij kruidvat kijken.

Baby's mogen idd vanaf de eerste enting naar babyzwemmen. Er wordt alleen vaak een leeftijd door het zwembad gesteld, dit is het informeren waard.

Wat het zwemmen met borstvoeding betreft, heb ik nooit geen problemen over gehoord, ik denk dat het belangrijk is dat je goed afspoelt, ben je gevoelig voor chloor dan zou ik je huis arts even raadplegen of de hulplijn van borstvoeding bellen.

groetjes maaike

Terug
Bovenaan