baby

Dag meiden!!


Ik heb een vraag me schoonzusje is bijna 8 maanden zwanger.ze is eind maart begin april uitgerekent.Maar nu kreeg ze te horen dat de baby veel te klein is,dat het niet helemaal goed is.

weet iemand hier wat voor gevolgen dit kan hebben?of heeft dit meegemaakt?

gr manuela
 
Manuela, wat vervelend voor je schoonzusje en ook voor jou dat je je zorgen maakt.

Wat voor gevolgen dit kan hebben hangt helemaal af van hoever het kindje achter loopt en wat daar de oorzaak van kan zijn. Vaak kan met bedrust een te kleine baby geholpen worden om toch nog een beetje door te groeien, als je schoonzusje bijvoorbeeld heel druk is geweest . Maar als de groeiachterstand echt heel groot is, heeft dat vaak andere oorzaken. De placenta kan bijvoorbeeld niet goed werken.
Er valt met jouw gegevens niet veel over te zeggen, maar stel dat het echt slecht nieuws is, zou het wel fijn zijn als het babietje wel verder is dan 28 weken (7 maanden dus). Dan kan het namelijk ook buiten de baarmoeder goed leven en dat zou een overweging kunnen zijn om het kindje eerder te halen.

Sterkte en hopenlijk valt het allemaal erg mee!
Laat je nog even weten hoe het verder loopt?
x
 
Wij kwamen met 34 weken erachter dat mijn dochtertje in mijn buik een groeiachterstand had van 3 1/2 week, te weinig vruchtwater had, stuitligging, ik een veel te hoge bloeddruk.
Ik ben wel in het ziekenhuis opgenomen met strikte bedrust, mijn meisje is geboren (in stuit via natuurlijke weg) en woog 2425 gram, erg weinig dus. Lengte ongeveer 48 cm.
Nu zijn we 2 jaar verder: mein meissie is tenger, 11 a 12 kg, maar verder oergezond en is een behoorlijk bijdehante tante.
Een heel verhaal in vogelvlucht, maar om aan te geven dat een groeiachterstand uiteindelijk geen echt probleem hoeft te zijn.
Succes en sterkte gewenst de komende weken!
 
Terug
Bovenaan