baby2, even een vraag aan jou

A

Anoniem

Guest
hoi, ik las bij een andere topic dat jou kindje van 25-12-06 is en ik zag je voedingsschema.
jij geeft maar 4 flessen en fruit.

mijn dochtertje is van 26-12-06 en ik wilde ook zo'n zelfde schema aan gaan houden, maar toen ik voor info naar het cb belde kreeg ik te horen dat ze er niet blij mee waren dat ik fruit gaf en ik mocht de 5e fles niet laten vallen.

heb je dit zelf gedaan of wel op advies of met goedkeuring van cb???
niet dat dat nodig is, ik doe alles uit gevoel, maar deze stap durf ik niet helemaal te nemen.

hoe zwaar is je kindje als ik vragen mag.

mejon

Hoi,

Ik ben drie weken geleden bij het cb geweest en toen woog hij ongeveer 6500 gram. Toen ik vertelde dat hij nog maar vier flessen kreeg was ze niet blij,maar Vince slaapt lang door en ik ga hem niet wakker maken om er een vijfde fles in te proppen. Dat heb ik daar ook zo gezegd.Ze was het er niet helemaal mee eens maar omdat hij zo goed groeide was het oke. Met de fruithap ben ik later begonnen ongeveer een week nu. Maar dat vertel ik niet op het cb omdat ze daar de standaard procedure volgen en daar niet van af wijken. Maar niemand heeft een standaard kindje , Ik vertel dus niet alles op het cb en volg zoveel mogelijk mijn eigen gevoel. Dat heb ik met mijn dochter ook gedaan en dat is nu een hele vrolijke meid. Dus volg je eigen gevoel dan komt het meestal wel goed. En gewoon niet alles op het cb vertellen.

Groetjes

Ik bemoei me er even tegenaan hoor, ik snap er niets meer van.

Op het pak staat dat je >6 kilo maar 4 flessen mag geven?????Of is dit per voeding verschillend. Mare krijgt nu 4 flessen en verder niets, ze is bijna 4 maanden en woog de laatste keer 6800 gram. Ik heb toevallig vandaag rijstebloem gekocht, omdat ze op het KDV veel meer honger heeft. Ze slaapt daar ook minder dan thuis en krijgt dus vandaag 5 flessen ipv 4, ik ga vanavond starten met de rijstebloem....

Ook ik bemoei me er even mee hoor. Ruben is van 28-12-06, weegt nu 6130 gr.
We waren gister bij het cb en daar zeiden ze dat als hij er geen behoefte meer aan heeft, we de laatste fles gewoon mogen laten vallen. Ook vertelde ik dat we hem elke dag een paar hapjes fruit geven en ook dat vonden ze geen probleem. Daar zeggen ze gewoon dat je moet doen waar jou kindje aan toe is. Ze zijn daar helemaal niet zo raar bezig met regeltjes en groeilijntjes enzo, lees vaker rare verhalen hier over cb's. Heb het erg getroffen vind ik.

Groetjes Diana

Terug
Bovenaan