Babybadje/douche?

A

Anoniem

Guest
Hoi, hoi,

Amy wordt een beetje te lang om makkelijk liggend in het badje te gaan en zitten kan ze nog niet echt (ze is pas 5 mnd).

Nu hoor ik ook wel eens van mensen die met hun kindje onder de douche of in bad gaan, maar hoe pak je dat handig aan in je eentje (mijn  man is door de week laat thuis). Ik ben namelijk niet zo heel handig aangelegd...
Iemand tips?

Groetjes,
Renate

Hoi hoi!!

Wij hebben geen bad, maar ik ga geregeld met Rik onder de douche. Ik zorg dat ik zeg maar al klaar ben voor de douche en begin dan Rik uit te kleden op zijn waskussen (leg ik in de badkamer) en zet ondertussen de douche aan. Ga daarna met hem in de douche en doe als hij klaar is een badjas aan. Droog hem af en kleed hem aan. Zet hem bij de douche in de wipper en ga zelf afdouchen. Klinkt omslachtig, maar goed je KAN het alleen doen!

Verde doe ik Rik nog weleens in de Tummy (en is ook 5 maanden en lang en dik), en past er nog goed in hoor! Hij vind het zelfs heerlijk, want dan zit ie als jet ware!!

Nou veel badplezier!!

X Saskia
mv RIk 04-07-07

Hallo,

Je hebt ook badzitjes te koop, ik heb er ook een.
Super handig, kunnen ze in bad zitten en ze hoeven dan nog niet zelf te kunnen zitten.
het zitje zit vast met een zuignap, je kan hem dus ook in een grootbad doen.

Heel veel succes.

Groetjes sylvia

Hai,

Ik ga ook wel eens onder de douche met onze dochter maar alleen als mijn man thuis is om haar aan te pakken. Ik vind het eng om met haar op mijn arm onder de douche vandaan te stappen. Het nadeel van douchen vind ik wel dat ik geen handen over heb om haar lekker goed te wassen. In het badje heb je daar toch een hand voor over. Mette past ook niet meer liggend in het badje maar een beetje schuin gaat nog prima. Als ik haar ff lekker wil laten weken in de olie voor haar droge huidje dan zet ik haar in de tummy tub. (die van de hema) en daar zit ze prinsheerlijk in. (ze is 5 maanden).

Veel badplezier!

gr.Ing

Hallo

Ook ik douche met onze zoon als mijn vriend niet thuis is.
Ook heb ik hem nu in de tummy tub daar zit hij lekker in de spatteren. Had eerst niet 1 gekocht, maar uiteindelijk wel en ben daar blij om.

Hoe ik met hem alleen douche.

Ik pak de maxi cosi kleed onze zoon uit. Wikkel hem in een badcape en zet hem in de autostoel neer. Dan kleed ik mijzelf snel om in de douche. Doe de douche aan ( hij kijk altijd heerlijk in het rond) en dan douche ik mijzelf heel snel. Terwijl ik zelf douche heb ik de deurtjes open zodat hij mij net in de gaten kan houden. Daarna pak ik hem uit de autostoel deze staat vlak voor de douchecabine. Ga lekker douchen met hem. Na het douchen zet ik hem terug in de auto stoel weer ingewikkeld in de badcape. Droog mijzelf snel af en doe ook een badjas aan. Dan kleed ik hem aan.

Soms doe ik hem daarna lekker op bed en dan slaapt hij heerlijk. Maar is ie nog wakker pak ik weer de autostoel of wipstoel en zet hem daarin bij ons op de kamer en kan ik me rustig aankleden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes ermee!

Groeten

Diarich

Ik leg de kleine altijd is de wasbak.
Wel met een handdoek eronder en een hydrofiele luier maar ik heb anders op de douche nergens geen plaats om haar even neer te leggen.
Werkt prima hoor.
Meestal gaat ze dan lekker in badje.
Douchen doe ik iegelijk zelden met haar hoewel ze het heerlijk vind inderdaad de omslachtigheid.
Zelf uitkleden Kind uitkleden in wasbak leggen douchen   kind aankleden in bedje leggen zelf verder douchen en afdrogen.
Ipv tummytub zou je evt ook een grote emmer kunnen gebruiken natuurlijk.

O en nog even een tip.
Als ze nog zo klein zijn dat ze zich niet kunnen optrekken kan een badkuip ook prima als logeerbedje.
Wij doen dat (me andere zussen en ik ) altijd bij me oudste zus die zelf geen kinderen heeft.

Je legt een dekbed in de badkuip kind erop dekentje eroverheen en slapen.
Je moet dit natuurlijk niet doen als ze al kunnen staan maar de eerste maanden scheelt het een hoop gesjouw.

En zielig.

Ach beter dan tussen twee kussens op een tweepersoonbed en toch nog het risico lopen dat ze eruit rollen.

hoi idd lastig ik heb ze nog steeds in een badje ze kunnen nu wel zitten alleen is het wel eens glad ben nu van plan om zo'n antislipmatje te halen
het is misschien een kelin tidje lastig maar daarna gaat het wel weer maar goed Jasmijn en Martin kunnen nu rechtop zitten maar houd ze altijd nog met één hand vast omdat ik er twee heb vind ik douchen lastig het liefst doe ik ze ook in bad als mijn man er is loopt ploegendienst dus dat is wel lekker
wat ik tegenwoordig doe is dat ik ze in het badje was en dan de stop eruit trek de douche aan vinden ze erg leuk en wennen ze er ook aan
ps als je gaat douchen met de kleine doe dan een natte handdoek over de kraan thermosstaat weet niet wat je hebt in de douche ivm dat deze heet word en als je de kleine vast heb kleine kans dat je er tegenaangaat

succes Elena Jasmijn Martin 18 maart 2007

Ik ga ook alleen met Vera in bad of onder de douche als mijn man haar kan aanpakken. Laatst was ik weer een week alleen en had geen zin meer in het badje   (tummytub wil niet meer, want dan gaat ze gewoon staan (ze is 4 maanden). Overigens is het ook wel erg klein als ze er nu in zit. Ik heb toen het gewone bad gebruikt. Ik zat op de rand van het bad met mijn blote voeten in het water en toen heb ik haar dus zo in het bad gedaan en dat ging ook best goed!

Terug
Bovenaan