Babybadje

Hoi dames,

Net als m'n buik groeit de babyuitzet ook lekker door. Ik ben er alleen nog niet uit wat ik nou het beste kan kiezen om ons kleintje straks in te badderen. Van de verzekering kreeg ik een tummytub cadeau. Maar nu lees ik hier en daar dat sommige baby's daar niet in willen. Een shantala zou een goed alternatief zijn, omdat de rand aan de voorkant lager is. En dan heb je natuurlijk ook nog het 'gewone' babybad. En dan is het natuurlijk ook nog de vraag of je een standaard gaat gebruiken...
We hebben in ons huis een ligbad dus misschien kunnen we daar ook nog wat mee?

Ik ben benieuwd naar jullie keuzes en ervaringen!

Tummytub vond ik een ramp! heb hem er 1 keer in gedaan. Voor de rest had ik een gewoon badje met standaard en dat beviel mij prima. Hij heeft er tot 9 maanden aan toe in gegaan. En nu hij zit zou het weer gebruikt kunnen worden. Maar ja, heb het nu nodig voor nummer 2. Hij gaat met een badstoeltje in het grote bad nu.

Wij gebruiken ook het gewone bad.. In een tummytub lijkt het me ook moeilijk wassen?? Misschien lekker voor de kleine in de eerste paar weken voor het baarmoeder gevoel maar daarna lijkt het me onhandig.. Ik zou niet meteen voor het grote bad gaan, lijkt me niet fijn voor je rug! Als de kleine wat groter is en wat beter in een zitje blijft hangen/zitten dan zou ik lekker overgaan op het grote bad!

ook ik ben geen groot fan van de tummy tub, het is zo onhandig vasthouden :( Alhoewel mijn tweede het erg fijn vond om er in te zitten als hij krampjes had.
Ik vind het gewone badje het fijnst, je ligbad is veel te laag om je baby iedere keer in te badderen, een keertje is geen probleem maar om de dag is veel te veel voor je eigen rug.
Dus mijn advies, lekker een badje op een standaard en de tub gewoon eens proberen, je krijgt hem toch
groetjes Jacqueline

Normaal badje met standaard hebben wij ook veel gebruikt. En later als hij/zij groter is kan je dat badje ook nog in het grote bad zetten, dan verbruik je minder water want je hoeft niet een heel bad te vullen voor 15 cm water.

Tummy tub hebben we ook, maar niet veel gebruikt.

Hoi, wij hadden ook een tummytub omdat we van meerdere kanten hadden gehoord dat kindjes dat zo fijn vinden. Maar ons dochtertje vond een gewoon badje veel lekkerder! Tummytub dus maar 1 keer gebruikt.

Sjonge, die tummytub is dus echt niet zo geliefd... Nou, dan denk ik dat ik toch maar een normaal badje ga aanschaffen. En omdat ik de tummytub heb gekregen, kijk ik gewoon wat ons kleintje straks zelf wil.
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb een gewoon badje gebruikt op een standaard. Daarin had ik echter een ligstoeltje waardoor ik mijn dochter nauwelijks vast hoefde te houden. Dit vond ik echt ideaal. Toen ze te groot werd voor het stoeltje, kon ik deze er gewoon uithalen en het bad het ik op een gegeven moment op de grond gezet. Het grote ligbad is erg leuk voor haar op dit moment (ze is 16 maanden), maar voor een kleintje echt te groot en te onhandig voor jezelf (is mijn mening). Ik gebruik nog steeds het babybad en mijn dochter zit daar zelfstandig in te spelen als ik onder de douche sta. Ideaal. Ik heb een inloopdouche waarbij zij aan mijn voeten zit dus ik heb haar goed in het oog.
Als je de tymmy tub krijgt, zou ik hem wel een keer proberen. Ben benieuwd naar je mening!

Terug
Bovenaan