babybanz zonnebril

Hoi

Ik ga over 1.5 week lekker een weekje naar de zon met mijn beide mannetjes.
Nu vroeg ik me af of ik voor de kleine (8 maanden) zo'n babybanz zonnebrilletje zou kopen. Ze zijn bij ons bij de etos nu 50% korting. Schilt toch weer 8 euro.
Nu heb ik ook al eens gehoord van een vriendin dat de opticien tegen haar had gezegd dat een zonnebril voor die kleintjes niet goed voor de ogen zou zijn omdat ze zo niet leren dat ze hun ogen dicht moeten leren knijpen als de zon in de oogjes schijnt. ja daar zit ook wel weer wat in. Dus dan maar gewoon een petje op (moet sowieso wel)
Ik weet touwens niet eens of hij hem wel op wil, denk het haast van niet.
Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Judith mama van Kas
 
Het dichtknijpen van de ogen bij te fel licht is een reflex. Volgens mij kun je dat niet 'afleren'. En bovendien, je bent toch niet van plan om die zonnebril 24 uur per dag op het hoofdje te zetten? Volgens mij kan het niet veel kwaad zolang je het met mate doet. Niet voor het een of ander, maar fel zonlicht is ook niet goed voor je ogen. (je doet ze ten slotte niet voor niets dicht)

Groetjes, Marisa
 
hi,
het is wel beter met een zonnebrilletje, maar het is de vraag of je zoon hem op wil houden.
voor JCB (nu 14 maanden) heb ik ook zo'n schattig brilletje gekocht. het staat hem leuk, een 'coole baby', maar helaas, het is ook weer zo af. een petje wil wel als hij aan het spelen is , of in het wagentje, maar als hij zich een beetje verveeld is het petje zo af.

wat wel werkte: een parasol,   een paraplu of een klein formaat parasol met zo'n vleugelmoer aan zijn wagentje.
Miep
 
Onze opticien raadde het af omdat heel veel zonnebrilletjes niet voldoende beschermen en er dan wel vanuit gegaan wordt dat dat het doet.

Ons werd ook een zonnehoed geadviseerd en natuurlijk zo min mogelijk in de zon.

Groetjes,   Miriam
 
Hoi

bedankt voor de reacties
Inderdaad het dicht knijpen van de ogen is ook een reactie, zou ook niet goed zijn als ze dat niet deden hahaha.
Nou heb hem toch maar gekocht, ook omdat hij in de aanbieding was 8 euro ipv 17 schilt toch weer.
Ik heb ook nog een gewoon petje, een zonnehoedje en een petje met zo'n uitklapbaar nek ding en ook nog een parasolletje voor op de buggy dus dat moet toch wel voldoende zijn hahaha.
Nou maar hopen dat hij hem op wil houden ik betwijfel het maar we zullen zien.

Groetjes Judith
 
Ik heb voor Lotte vorig jaar ook een babybanz gekocht ze was toen 3 maanden maarre ophouden hoo maar! gelukkig zijn ze verstelbaar en heb ik hoop dat dan misschien volgend jaar ze het ding nog een keer op doet. Dit jaat zijn we vanwege mijn gebroken been niet weggeweest en hier was de zonnebril helaas niet nodig.

groetjes
Desi

 
Hoi Judith,

Heb er geen ervaring mee maar heb er zelf ook eentje liggen een best dure zelfs,Maar volgens mij is het idd beter dat ze leren met hun oogjes dicht te knijpen.

groetjes Bernice (mama van Peter 25-08-2007)
 
Terug
Bovenaan