Babybedje 70x140 (ledikantmaten?)

Dag allemaal!

Wij willen heel graag een meegroeibedje van ‘t merk Sebra aanschaffen voor ons kindje.
Nu las ik op internet dat je dan genoodzaakt bent om een dekbed aan te schaffen omdat lakentjes en dekentjes van de standaardledikant maat niet zouden passen.
Mij lijkt dit vrij bijzonder... maargoed. Weet iemand of de lakentjes van 120x150cm wel gewoon passend zijn in een bedje met maat 70x140 ipv 60x120? ?
Of heeft iemand andere ideeën of tips?
Ik wil geen dekbed aanschaffen.. omdat ik lees dat dit afgeraden wordt bij pasgeborenen tot een leeftijd van 1,5/2 jaar.

Ik hoor het graag!?

Wij hebben voor onze dochter ook een doorgroeibed met de maat 70x140. Hoeslakens voor om het matras passen gewoon goed en blijven ook goed zitten. Toen zij nog een dekentje gebruikte was een ledikant deken ook gewoon prima omdat die vaak toch een stuk groter zijn. Wat betreft de lakentjes vond ik het wel lastig om haar strak in te stoppen, dit had ze wel een tijdje nodig omdat ze anders zichzelf wakker sloeg met haar handjes. Dan stopte ik een knuffel tussen het matrasje met laken en de spijlen in en dan bleef het wel goed zitten. Ik heb me er nooit heel erg aan gestoord. Nu draagt ze alleen nog een slaapzak (ze is nu 1,5) dus heb nu nergens problemen meer mee. 

Wij hebben ook een groot ledikant en we kunnen met ledikant-beddengoed inderdaad niet instoppen. Ik heb een eenpersoons wollen deken gekocht, daar kon ik wel mee instoppen, maar die was weer te groot. Anders tot 2 in een slaapzak, dat kan ook. 
Ik vind het trouwens wel maar mega moeilijk om de matrashoes erom te krijgen :p. Heb die wel een maat groter :p 
En ik had zo'n ledikantdeken eerst overdwars. Dus niet in de lengte maar in de breedte

Heb een meegroeibed voor beide zoons nu bijna 2.5 en 3 maanden. Heb daar een waterdichte molton en daaroverheen een gewone molton gedaan. Gaat prima. Die kun je gewoon kopen en passen perfect over matrasje. Allebei de maten 70x 140/150.

[quote quote=10439081]Wij hebben voor onze dochter ook een doorgroeibed met de maat 70x140. Hoeslakens voor om het matras passen gewoon goed en blijven ook goed zitten. Toen zij nog een dekentje gebruikte was een ledikant deken ook gewoon prima omdat die vaak toch een stuk groter zijn. Wat betreft de lakentjes vond ik het wel lastig om haar strak in te stoppen, dit had ze wel een tijdje nodig omdat ze anders zichzelf wakker sloeg met haar handjes. Dan stopte ik een knuffel tussen het matrasje met laken en de spijlen in en dan bleef het wel goed zitten. Ik heb me er nooit heel erg aan gestoord. Nu draagt ze alleen nog een slaapzak (ze is nu 1,5) dus heb nu nergens problemen meer mee. [/quote]En kon je er nog een beetje voor zorgen dat, door bijv. het dekentje goed strak in te stoppen, het lakentje ook beter bleef zitten, of was dit niet echt een optie? ☺️

Ja ik moet zeggen dat wij zelf eigenlijk maar heel kort een lakentje hebben gebruikt. Onze dochter spuugde niet/nauwelijks, en de enige functie van het lakentje was in mijn ogen dat het deken niet zo snel vies werd. Toen ze 4 a 5 maanden oud was lag ze in een slaapzak, en bij koude nachten een dekentje er soms in de breedte er overheen, dat werkte top!

De korte tijd die je een lakentje en dekentje gebruikt, zou ik het ook dwars neerleggen en dus gewoon ledikantformaat gebruiken.  Wij zijn bij beide kindjes na een maand al overgegaan op een slaapzakje aangezie ze zich onder het lakentje wurmde. 

Terug
Bovenaan