Hoi Mariska,
Wat lief dat je zo'n berichtje schrijft. Inderdaad het zal tijd kosten om die miskraam goed te verwerken. Het gaat eigenlijk best wel goed, hoor! Maar er zijn natuurlijk veel "maren". De tijd vliegt zo snel voorbij en dan wordt het leeftijdsverschil tussen onze kinderen steeds groter, maar toch wil ik er helemaal geen druk op leggen dat het snel moet ofzo. Want dat werkt natuurlijk helemaal niet. Ik weet ook dat ik geen oorzaak moet zoeken voor mijn miskraam, maar helaas gaat dat vanzelf. Soms denk ik wel eens, misschien is het een teken dat je lichaam niet gezond genoeg is om nog een kindje te baren... Klinkt wel erg dramatisch... We gaan er in ieder geval gewoon weer voor, hoor. Er spoken veel vragen door mijn hoofd en dat zal bij het verwerkingsproces horen. En ook de reacties van sommige mensen vallen me wel tegen. Zoals bijvoorbeeld: ooooooo, dan gaan we binnenkort een zwangerschap verwachten... Dat vond ik dus de ergste. Vast niet slecht bedoelt hoor. Maar ten eerste weet je helemaal niet wanneer je weer zwanger wordt en of we nu al zwanger willen worden (dat wist zij natuurlijk niet) en nu heb ik echt het gevoel alsof er op me gelet wordt. Van die is bezig zwanger te raken, zou het al zover zijn...? Ik richt me maar zoveel mogelijk op mijn gezinnetje. Dat is een zeer goede afleiding!
Bedankt voor je berichtje!!!!!