@Babybelle

A

Anoniem

Guest
Ik las dat je nu toch veel moeite hebt met je miskraam.
Je moet even de tijd nemen om het te verwerken, het is niet niks. Hopelijk ben je snel zwanger van jullie tweede kindje en gaat het goed dit keer.

liefs Mariska

Hoi Mariska,

Wat lief dat je zo'n berichtje schrijft. Inderdaad het zal tijd kosten om die miskraam goed te verwerken. Het gaat eigenlijk best wel goed, hoor! Maar er zijn natuurlijk veel "maren". De tijd vliegt zo snel voorbij en dan wordt het leeftijdsverschil tussen onze kinderen steeds groter, maar toch wil ik er helemaal geen druk op leggen dat het snel moet ofzo. Want dat werkt natuurlijk helemaal niet. Ik weet ook dat ik geen oorzaak moet zoeken voor mijn miskraam, maar helaas gaat dat vanzelf. Soms denk ik wel eens, misschien is het een teken dat je lichaam niet gezond genoeg is om nog een kindje te baren... Klinkt wel erg dramatisch... We gaan er in ieder geval gewoon weer voor, hoor. Er spoken veel vragen door mijn hoofd en dat zal bij het verwerkingsproces horen. En ook de reacties van sommige mensen vallen me wel tegen. Zoals bijvoorbeeld: ooooooo, dan gaan we binnenkort een zwangerschap verwachten... Dat vond ik dus de ergste. Vast niet slecht bedoelt hoor. Maar ten eerste weet je helemaal niet wanneer je weer zwanger wordt en of we nu al zwanger willen worden (dat wist zij natuurlijk niet) en nu heb ik echt het gevoel alsof er op me gelet wordt. Van die is bezig zwanger te raken, zou het al zover zijn...? Ik richt me maar zoveel mogelijk op mijn gezinnetje. Dat is een zeer goede afleiding!

Bedankt voor je berichtje!!!!!

Ik dacht bij de eerste miskraam na een dag of wat: het zal wel niet goed zijn geweest. Maar na een weekje vond ik het ineens veel moeilijker. Als alles goed had gegaan had ik nu weer mama geweest, dat is ook een rot moment. Bij mij gelukkig minder omdat ik inmiddels weer zwanger ben, maar toch.

En het gebeurt bij heel veel vrouwen en er is dan geen oorzaak voor. Het is zo rot dat je niet gewoon kan volgende keer meer bananen moet eten of zo om het te voorkomen.
Ik heb weer een maandje de pil geslikt omdat 2 miskramen achter elkaar er toch flink inhakten.
Wel vervelend dat sommige mensen het verdriet bagataliseren, die mensen denken niet zo na voor ze iets zeggen.
En als je er behoefte aan hebt kun je hier altijd wel je verhaal kwijt!

Hele hoop knuffels voor jou en voor je mannetje!

liefs Maris

Terug
Bovenaan