babybelt (steunband)

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb op babywalz een steunband, ook wel babybelt besteld.
Sinds gisteren in huis, geweldig!
Perfecte steun in je rug, gemaakt van microfiber, dus draagt heel zacht en confortabel.
Hebben jullie er ook een?

Nee, mij werd het afgeraden omdat je buik- en rugspieren er lui van worden en het straks  problemen kan opleveren bij je herstel.

Wel jammer want het lijkt mij ook heerlijk.

hai,
Ik heb de babybelt nu een paar weken en ik kan niet meer zonder!
Zeker voor op mijn werk en tijdens fysieke inspanning vind ik het een verademing.
De ondersteuning is echt heerlijk!
Ik heb zelf flinke rugklachten, dankzij de babybelt hou ik het langer vol om bv. te staan of te lopen. Het is zeker een gouden tip!

Groetjes Soela

het dragen van een babybelt wil ook niet zeggen dat je niet meer je buikspieren een paar keer per dag moet aanspannen of je bekkenspieren.
Het geeft steun in je rug en kan na de zwangerschap helpen om je buik weer platter te maken.
Tis natuurlijk ieder voor zich, maar ik vind hem lekker zitten, en geeft mij een prettig gevoel.
x

heej soela,

ja ik moest gistervaond ook werken (in de zorg), en heb hem omgedaan, het scheelt bij mij ook enorm in de fysieke inspanning. het voelt allemaal niet zo zwaar.
Echt een verademing.

xx

Oh das wel goed om te weten. Hebben ze er natuurlijk niet bij gezegd! Mocht het zwaarder worden later in de zwangerschap dan ga ik het misschien toch overwegen. volgens mij kan je die dingen bij Prenatal krijgen?

p.s.: Hij wordt hier ook juist geadviseerd door de fysiotherapeut. de ondersteuning heeft niks met je buikspieren te maken, maar met je bekken. Je moet hem zo laag mogelijk dragen waardoor je bekken "bij elkaar" gehouden wordt. Het is het brede elastiek die het werk doet, niet het stuk stof om je buik. Deze elastieken bekkenbanden kun je al heel lang verkrijgen via de fysio of de thuiszorg. Die zijn alleen niet zo praktisch, die moet je over je kleding dragen wat er niet zo charmant uitziet. De babybelt is hetzelfde, alleen veel handiger in gebruik en het kan gewoon onder je kleding.

bij prenatal zijn ze rond de 50 euro, deze heb ik bij www.babywalz.com besteld voor 39.95.
Tis maar wat je er voor over hebt.
ook hier wordt hij door fysiotherapeuten aangeraden!

Terug
Bovenaan