Babyblues...

Vandaag is de laatste dag dat de kraamhulp er is. Maarten is nu 10 dagen oud. Sinds gistermiddag voel ik me een beetje verdrietig. Niet zozeer omdat de kraam weggaat (ik begin me lichtelijk te irriteren aan sommige dingen, kan zij niks aan doen, gewoon een teken dat ik aan t opknappen ben), maar meer omdat de tijd zo snel gaat ofzo. Ik kan t niet goed uitleggen.

We hebben er zo lang naar toe geleefd dat onze kanjer geboren zou worden (en man, wat heeft het lang geduurd!!) en nu is ie er en zijn we alweer 10 dagen verder!!! Zou gewoon even de tijd stop willen zetten en heel erg stil willen staan bij dit wonder. Maar dat gaat niet, we denderen maar voort met visites, verloskundigen die langs komen, hielprikjes die afgenomen moeten worden, grote broer die erg moet wennen etc etc. Ik probeer echt stil te staan bij de momenten dat ik de kleine aan de borst heb, of als hij tegen me aan in slaap gevallen is (dat is maar zó kort), maar het lukt niet altijd en daar baal ik van! Ik wil genieten van deze bijzondere tijd, omdat ik weet dat we straks weer over gaan tot de orde van de dag en het allemaal weer ‘normaal’ is, dat we weer aan het werk gaan, en de sociale verplichtingen ons weer roepen.

Voor ik t weet, loopt ie en is ie net zo wijs als z'n grote broer (snik, krijg al bijna last van het lege nest – syndroom ;-) )

He meid,

Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik zal je geen wijze adviezen geven, want jij hebt meer ervaring dan ik.

Het gekke is dat ik volop geniet van elke dag met onze zoon. Ik heb dan ook niet het gevoel dat het razendsnel gaat. Zou dat komen omdat hij de eerste is? Ik hoor wel vaker dat het bij een tweede (of meer) wat meer door denderen is.
Ik geniet soms zelfs van zijn gehuil ('s nachts niet overigens).

Wel herken ik het gevoel van de (sociale) verplichitngen. Ik moet er niet aan denken dat ik over 2 1/2 maand weer aan het werk moet en het gevoel dat ik weer op visite 'moet' bij anderen vind ik ook niet echt prettig.
Maar ik probeer me er aan over te geven en toch te genieten van dit soort dingen. Evenals het feit dat ik 'nog' 2 1/2 maand voor de boeg heb (ipv, ojee ik moet weer aan het werk).

Veel sterkte en ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt!

Liefs,

Heej,

Ik kan je wel begrijpen hoor! Ik heb dat gevoel ook een beetje gehad, het liefst zit je op je eigen 'eilandje' (bed) met je eigen gezinnetje. De buiten wereld interesseert je niks en dat wil je voorlopig zo houden ook, en dan wordt je ineens verplicht daar weer aan deel te nemen. Tenminste zo voelde ik dat! De eerste week met 2 van die kleine kindjes en zonder man vond ik nog veel erger, iedere avond zat ik te huilen! Langzaam gaat het beter en ik geniet zo van ze!

Geef het een beetje tijd, over een weekje denk je er misschien alweer heel anders over!

Als je toch hebt uitgevonden hoe je de tijd stil kunt zetten wil je mij het geheim dan ook vertellen????
Ik geniet zo van onze kleine meid dat ik vaak aan het eind van de dag denk, shit weer een dag voorbij, weer een dag eerder dat ik moet werken:(
Werd ik net ook nog gebeld door de planner, ze had voor 19 oktober nog een plekje voor een opleiding vrij of ik kon. Dat is al over 4 dagen..?!?!?!?!? Het klopt dat ik heb gezegd dat ik het niet erg vond om deze opleiding tijdens mijn verlof te doen maar zo snel al, heb dus gezegd dat ik niet kon en november vroeg genoeg vind.
Dus ja ik begrijp je als je zegt dat je graag de tijd zou willen stil zetten.

pfffffffffffff waarom herken ik je gevoel zo goed...
kan er nu nog om huilen.
het gaat zo snel... hij is alweer 4,5 week :-(
(en idd grrr weer een dag voorbij, weer een dag korter thuis bah bah)
ik WIL ook gewoon niet zeggen dat hij 4,5 week is.... hij is gewoon 4 weken.
en dan de dag dat hij 5 weken word zeg ik pas 5 weken, en dat voelt zo rot.....

het is hier de 3de en ik geniet zo enorm!!!!
ik denk ook omdat ik weet dat dit echt de laatste is.
zucht.....

meid probeer zoveel moeglijk te genieten!!!!!

Heb het ook gehad na de bevalling.de kraamverzorgster ging weer weg.alles weer zelf doen.miste zelfs mn dikke buik nog...en dacht zelfs nog met weemoed terug aan mn bevalling.ga idd ook erg snel.maar nu vind ik het prima zo.voel me weer goed.en geniet van mn kindjes.kan nu weer niet wachten wanneer ik zn eerste lachje te zien krijgt...en wanneer die gaat brabbelen enzo..tja ben denk meer een dreumesmoeder.ook al is dat babyachtige ook zo lief.maar als ze groter zijn is net weer iets makkelijker vind ik.
liefs jootje

Terug
Bovenaan