Babyborden voor in de tuin

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn man en ik zijn opzoek naar een leuk bord voor in de tuin als onze kleine geboren is. Wij houden nog van dat old school met echte houten geverfde borden, maar we zijn beide niet z'n klussers..?</p><p>Hoe hebben andere dit aangepakt? Wij hebben namelijk best wel een specifiek idee in ons hoofd wat we willen. Maar weet eigenlijk niet of nieuwe ouders dit zelf moeten regelen, of dat het vaak een kadotje is.</p><p> </p><p>Ik hoor graag jullie reacties/meningen.?</p>
 
Ik heb er destijds zelf een gemaakt van karton (hing op de voordeur). Vond 'm zelf erg leuk! Eerst was er sprake van dat we er 1 van vrienden mochten lenen en zij 'm dan in onze tuin zouden zetten, maar toen beviel hun schoonzus en dat ging voor (begrijpelijk).
Vaak kun je via Facebook marketplace wel het een en ander vinden. 
 
Misschien verschilt het per regio, maar bij ons in het de gewoonte dat vrienden, familie of buurt een ooievaar/ geboortebord plaatsen na de geboorte van een kindje. Bij ons in de vriendengroep vaak gepaard met een mooi passend grappig gedichtje/verhaaltje en een slinger met kleertjes en een boel versieringen. 
Hier stond de tuin vol... 2 vriendengroepen, familie, buurt en 2 sportteams. Soms ‘reserveren’ ze een plekje vlak voor de uitgerekende datum. Heb zelf nog nooit gehoord dat mensen zelf een bord plaatsen. Maar via marktplaats of Facebook zijn ze te krijgen. Belangrijk is de verf waarmee die is afgewerkt...
 
Wij hebben zelf een geboorte bord gekocht en in de tuin gezet. Ik heb er juist nog nooit van gehoord dat dit door familie/vrienden gedaan wordt. 
Vind het zelf ook best persoonlijk en kies dan toch liever zelf iets moois uit.
Wij hebben ons bord bij Studio Jitske gekocht. Ze hebben veel borden waar je uit kan kiezen, maar zie net dat je nu ook zelf een ontwerp naar eigen idee kan maken. 
Goede service, eventueel met snelle levering. Onze dochter is 4 weken te vroeg geboren en we hadden nog niks besteld. Maar het bord kon de volgende dag al geleverd worden.
 
Het is makkelijk zelf te maken hoor! Wij hebben de afbeelding groot uitgeprint (dus over meerdere A4tjes). Dan uitknippen, aan elkaar plakken en op triplex omtrekken. Dan kun je hem makkelijk uitzagen. Even schilderen en vernissen en klaar ben je! Mijn vriend heeft het zo gedaan en vond het hartstikke leuk om te doen. Wij hebben het diertje van het geboortekaartje gebruikt. Meteen twee extra uitgezaagd en die hangen nu als decoratie op haar kamer.
 
Bij ons hebben de buren dit allemaal geregeld. Was een erg leuke verrassing! 
Is hier trouwens ook normaal dat de buurt het doet. 
 
Terug
Bovenaan