Babyborrel?

Hi allemaal,

Om het kraambezoek een beetje in de hand te houden (alleen voor intimi en de bups in 1 keer) willen we een babyborrel geven.

Maar: wanneer is daarvoor een geschikt moment? Eind mei?

Ik ben 30 maart uitgerekend.

Groetjes, Janneke

Hi Janneke,

Ik kreeg laatst idd een uitnodiging voor een kraamfeestje en die was ongeveer 8 weken na de geboorte, dus dan lijkt me eind mei wel goed toch?? Misschien hangt het er ook vanaf hoe jij je voelt... maar na 8 weken heb je vast wel al een ritme gevonden en ben je wel toe aan zo'n borrel toch?

Alles goed verder??

lfs Mickey

Wij hebben ook twee maal een kraamfeest gegeven (al hebben we toen wel 3 dagen geprikt om de mensen een beetje te laten kiezen) en ik vind dat je minimaal 1 maand na de geboorte moet wachten. Dat is ervaring, die kleintjes zijn nog zo gevoelig. Een maand of 2 is helemaal perfect. Ik heb ze ook alweer gepland, 6 en 9 weken na de vermoedelijke  bevalling. Let wel op het feit dat er  eind mei  twee weekenden met vrije dagen (hemelvaart en pinksteren) tussen zitten. Onze ervaring is dat er dan dus niemand komt. Ook altijd goed opletten dat moeder- en vaderdag er niet invalt. Ja....met een april en junikindje weet je waar je rekening mee moet houden!  Succes ermee!

Thanks ladies!
Ik zat zelf aan eind mei te denken maar zie op Internet dat Hemelvaart (do 21 mei) en Pinksteren (31 mei) heel dicht op elkaar zitten! Hmmm.... Dat is dan inderdaad geen fijne optie.
Misschien wordt he dan de eerste zaterdag van juni, zondag is namelijk niet handig voor alle hockeyers en sporters... Maar goed das weer bruiloftseizoen! Haha blijft lastig!

We willen het vieren op onze trouwlokatie (zijn in april getrouwd) dus dan vind ik een keer wel genoeg.

Verder gaat ie super; heb sinds vorige week een dijk aan energie, mn buikje begint mooi te groeien dus wat wil ik nog meer?

Met jullie alles goed?

Groetjes Janneke

Meestal zeggen ze 8 weken na de geboorte. Ik wilde het zelf ook doen, maar mijn man ziet het niet zitten. Dus wordt het gewoon kraamvisite. Schijnt bij tweede kindjes toch een stuk minder bezoek te komen.

Dus we gaan gewoon kraamvisite ontvangen.   Maar ik hou nu wel wat meer tijd voor onszelf. Is ook voor Feline een stuk leuker, anders moet ze de aandacht ook nog eens met allemaal visite delen.

groetjes Mariska

Hoihoi!

Ik twijfelde maar nadat ik het bij een vriendin heb gezien toch maar niet;
ze hielden het in een zaal voor denk ik zo'n 100 mensen, in de rij om te feliciteren, baby overstuur en niet kunnen bijkletsen..
Dan toch maar lekker knusse kraamvisite thuis! (EN dan hopen dat het niet zo druk wordt dan bij de eerste haha!)

Misschien nog een tip: Hou je echt aan je eigen tijden, ik had bij de eerste echt mensen die zich een beetje 'opdrongen'zo van 'ik wil morgen komen'terwijl we al twee keer visite kregen..dus echt Nee zeggen als je behoefte hebt aan rust!!

Liefs,
Marcia mv Puck

Hi hi,

we zijn er uit: we nemen zondag 24 mei en zondag 7 juni in optie. Is ongeveer 7-8-9 weken na de geboorte, lijkt me prima. En dan van 13-16uur, 3 uurtjes schijnt lang genoeg te zijn.
De echte intimi komen al eerder en we nodigen ook niet iedereen uit voor de borrel.
Iedereen heeft n andere mening maar heb liever de bups in 3uurtjes.
En hoor idd ook vaak de tip om - vooral in t begin - vaak nee te verkopen, ook tegen familie. Zal lastig worden maar lijkt me wel heerlijk, n beetje rust!

Thanks voor jullie tips dames!

Groetjes Janneke, een trotse aanstaande mama! ;-)

Terug
Bovenaan