Babycook

Hoi hoi,

Over een paar weken is het zover, dan mogen we aan de fruithapjes enzo! Nou was is vandaag in een winkel en zag daar de Babycook staan, nu met 30% korting. Zit te twijfelen of ik hem zal halen of dat een gewone keukenmachine/staafmixer net zo makkelijk is.
Is er iemand die ervaring heeft hiermee? Ben benieuwd!

Groetjes Marije

Hoi Marije,

Ik heb hem ook gezien....erg mooi ding, maar behoorlijk aan de prijs. Ik maak alle hapjes zelf: ik kook de groente en gebruik wat van het kookvocht, als het te dik wordt bij het pureren. In het begin pureerde ik met de staafmixer, daarna met de 123(blijft het iets grover) en nu prak ik het meeste. Ik maak meestal 3 tot 4 porties tegelijk, dat vries ik dan in. Eerst deed ik dat met behulp van ijsblokvormpjes, omdat ik dan de hoeveelheid makkelijk kon aanpassen, zeker in het begin als hij iets nog niet kende. Nu weet ik ongeveer hoeveel hij eet en gebruik ik bakjes (van de Xenos) met een inhoud van 250 ml, dat is ongeveer de hoeveelheid van een 6-8 maandenpotje.
Het enige voordeel is dat de babycook alles in 1 heeft, maar ja of het dat waard is....
De stoomfunctie zou een voordeel kunnen zijn, omdat de vitames beter bewaard blijven(schijnt), maar verder mis ik hem niet.

Groetjes en succes met de 1e hapjes.
Yvette

Hoi Marije,
Ik heb de babycook toevallig net in huis gehaald! Vanmorgen een peertje gemixt, vond ie eerst heel zuur en daarna wel lekker. Ik ga vanavond meteen het koken uitproberen. Je gooit een aardappeltje (ongekookt in blokjes) , wat boontjes (ongekookt in blokjes) in het bakje. Een beetje water in het reservoir, zet 'm op stomen en binnen 10 minuten klaar. Je kan m dan meteen op mixen zetten, dus ideaal. Heb er van die bakjes bijgehad dat ik het ook kan invriezen en later weer kan ontdooien. Ik ben benieuwd!
Succes,
Daphne (Marije en geboren in 1980, toevallig)

Hoi hoi,

Toen mijn zoontje Tijn in november 2007 6 maanden werd heb ik de babycook aangeschaft.

Ik vind het echt een superding, en ben dan ook super tevreden.
Naar mijn mening is hij het geld dubbel en dwars waard!!!
Nu is mijn zoontje inmiddels 14 maanden en ik gebruik de babycook nog bijna elke dag.
Inmiddels pureer ik het eten niet meer helemaal fijn, maar laat ik het iets grover.

Marjolein  

Hoi Dapnhe,

Ja, ik bak het vlees eerst in een beetje vloeibare margarine en dan mix ik het mee met de rest.

Als ik kabeljouw filet, of kleine reepjes kipfilet heb stoom ik ze ook weleens mee.

Marjolein

Hij is helemaal super! Ik heb 'em nu 2 jaar en gebruik 'em nog steeds. Ik heb alle hapjes zelf gemaakt voor onze zoon en gebruik de cook bijvoorbeeld nu nog als wij iets anders (pittigs ofzo) eten. Dan gaat er zo een aardappel, groente en vlees in en klaar!
Scheelt ook een hoop afwas, en kan zo in de vaatwasser. Ik vind dat hij het geld zeker heeft opgeleverd. (gebruik em ook wel ns voor mijzelf als ik een avondje alleen ben, wel gezond maar snel!)

Echt nodig is zo'n duur apparaat niet, tenzij je in je keuken nog haast geen dingen als pannen en vorken en zo hebt.

Als je je kind gewoon met 6 maanden gaat bijvoeden, dan is pureren van het eten helemaal niet meer nodig, gewoon zacht koken en prakken, of gekookte pakklare stukjes zijn dan prima.
Wil je iets fijnkrijgen dan heb je het even snel door een zeef gedrukt of met een staafmixer geprut.
Stomen gaat even goed in een gewone pan, even bij de blokker een stoommandje aanschaffen.  Veel groente kun je ook goed in de magnetron garen.

(Mocht je in de kast nog een eierkoker  hebben: daar kun je ook kleine porties groente perfect in gaarstomen).

Terug
Bovenaan