babydrama in de bakfiets...wat is de oplossing?

Hallo,
Vraagje. Wie heeft er ervaring met een baby mee in de bakfiets. Ik heb onlangs een bakfiets (Cargo long) gekocht en de verkoper zei dat ik de maxi cosi in de bak vast kon zetten met een snelbindertje en een stukje schuimrubber eronder. Zo gezeg zo gedaan.....maar de kleine schreeuwt het uit als we gaan fietsen. Het hobbelt en bobbelt nog al erg veel en aan zijn reactie te zien doet het hem gewoon pijn...erg zielig.

Wat is de oplossing: Een maxi cosi drager? Of een babyschaal? Deze hobbelen volgens mij toch ook heel erg? Of niet?

Wie heeft er ervaring mee?

Bedankt alvast,
mama3007

hoi mama 3007(?)

ik heb ook een bakfiets en herken het probleem.
Uiteindelijk heb ik mijn kindje niet meer in de bakfiets gezet tot hij een maand of
7 was nu heb ik een schaal voor hem en dit is perfect. Voor mijn volgende kindje
koop ik een maxicosi houder en daarna een schaal. Die maxicosi houders zijn geveerd
dus zou beter moeten gaan. Je zou er eventueel een van marktplaats kunnen
kopen of 2de hands bij een fietsen maker.
groeten czaar

Hoihoi,

Heb ook net prille (goede) ervaring met mijn meisje (5 maanden en een beetje) in een cargo-short. Misschien is het net wat anders maar de fietsen zijn in principe hetzelfde. Ik heb aan de onderkant van het bankje een klein plankje geschroefd waar de maxicosi op leunt (dus het bankje is opgeklapt), de achterkant leunt gewoon tegen de bak. Ik vermoed dat een snelbindertje wat meeveert? Ik heb een snelspanner (van de bouwmarkt), rekt niet mee. Daarmee heb ik de maxicosi via de afwatergaten mee vastgezet. Muurvast in de bak dus. NOg niet eens schuimrubber eronder. Wat ik wel heb gedaan... het voorwiel een  beetje laten leeglopen, dat dempt ook een beetje.

Mijn meisje vindt het prachtig, in het begin had ze niet door dat ze ook contact met me kon hebben. Nu ze heeft ontdekt dat ze me echt kan zien en dat contact mogelijk is, kletst ze erop los. De grote kuilen probeer ik natuurlijk wel te ontwijken en kinderkopjes zouden ook niet echt leuk zijn denk ik...

Hoop dat het lukt, want ik heb er erg naar uitgekeken om met mn meisje op pad te gaan (vermoed jij ook). Succes!

Lieke

wij gebruiken een maxicosidrager achterop de fiets, sinds baby 3 maanden was. Hij is nu 7 maanden, het werkt prima. Veert lekker. Afgelopen weekend zelfs wat langer mee wezen fietsen (daarvoor alleen korte ritjes naar KDV), het weer leende zich ervoor, en baby viel zelfs in slaap.
Groetjes, Brenda

Terug
Bovenaan