babyfoon: 300 m of 3 km?

Nog maar een vraagje|:

Ik wil graag een babyfoon aanschaffen. Nu wil ik graag een digaitale (DECT) van bv alecta. Deze heeft een bereik van 300m en zou niet te veel storen.
Weet iemand of die ook goed bereik heeft door de muur naar de buren? Want ik denk dat die 300m alleen geld voor een open ruimte?
Er zijn ook babyfoons die een beriek hebben van 3 km, maar naar het schijnt stiren die erg.
Iemand ervaring?
groeten Elke

Helaas.. geen ervaring mee.
Maar hoezo niet naar de buren? Dan zou je dus ook niet in een andere kamer kunnen zitten. zit altijd minimaal 1 muur tussen.
Succes bij het uitzoeken! ook in de winkel kunnen ze je meer info geven, naar wat je wensen precies zijn.

XXX Debby

Hallo wij hebben een philips dect (geel/wit) en die zou ook iets van
300m bereik hebben. Wij hebben een grote tuin die ongeveer 70 meter
diep is en als wij de dieren achter in de tuin eten geven dan kunnen we
haar nog steeds zonder ruis horen. Die 300 meter ...tja ga je zo ver
van je kindje weg....mmmm Wij denken dat dat niet echt zo haalbaar is
met die babyfoons, misschien alleen als er geen muren etc. tusen staan.
Ik ben zeer tevreden over onze babyfoon!!

Groetjes en suc-7 Claudia en Maud-je  

Wij hebben ook een Philips dect. Ben er erg tevreden over. Wij wonen in een buurt met erg veel kinderen dus moest sowieso een dect zijn, want anders ontvang je vaak andere kinderen op je eigen babyfoon en dat is natuurlijk niet handig.
Of hij echt 300 m haalt weet ik niet, maar ben al wel eens naar de brievenbus gelopen op de hoek van de straat (zeker 100 m van ons huis vandaan) en daar deed hij het nog prima.
Ook bij de buren gaat het prima.
We hebben ook een telefoon met dect en die heeft in ons huis vaak dat het signaal wegvalt (we wonen in een nieuwbouwhuis met van die harde betonnen muren). Op zolder bellen kan helemaal niet (de basisset staat in de woonkamer), daar is geen bereik.
Met de babyfoon heb ik dat probleem nog nooit gehad. En die staat de hele dag aan, want anders hoor ik m'n dochter niet huilen als ze in bed ligt en ik in de woonkamer zit.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

hoi,
bedankt voor jullie reacties. We gaan voor de alecta dect of philips dect. Mijn schoonzus heeft er 1 met een bereik van 3 km, meer een soort walky talky. Ze gebruikt die als ze op vakantie is. Ze laat kindje dan op de hotelkamer en gaat dan beneden in het restaurant eten. Dat zou ik toch niet zo snel doen denk ik.
groeten Elke

Ik zou voordat je een babyfoon aanschaft even op internet kijken voor een prijsvergelijking. Onze babyfoon hebben we voor ongeveer 80 euro gekocht terwijl hij ook wordt aangeboden voor meer dan 100 euro. Altijd handig om even een prijsvergelijk te doen, met het geld dat je uitspaart kan je weer andere leuke dingen kopen.

Terug
Bovenaan