Babyfoon

Hoi allemaal!
Dit is waarschijnlijk een hele domme vraag ? maar in april verwachten we ons 2e kindje, onze dochter van 2.5 heeft nog een babyfoon op haar kamer, wat doen we daar nu mee? En babyfoon erbij kopen? Of de babyfoon bij haar weghalen? Wat deden jullie? ?

Ons zoontje was 2 jaar en 3 maanden toen zijn broertje geboren werd. Wij hebben de Luvion essential plus waar een extra camera op kan. Dus een extra camera gekocht. Moet zeggen dat het best handig is. Weghalen vonden wij geen optie. Niet op die leeftijd ?

Onze dochters zijn 4.5 en 2.5, slapen samen op 1 kamer dus dat is makkelijk met de babyfoon haha. Maar eerder dan met 4 jaar zou ik de babyfoon toch niet weg durven halen hoor. Zelfs nu m'n dochter 4.5 is, heeft ze nog genoeg avonden dat ze ineens bang is en spoken ziet. Vanavond hoorde ik haar ook zachtjes snikken en huilen, 5 minuten nadat ze op bed lag. Ze is dan bang voor enge dromen. Dat hoorde ik door de babyfoon, zonder babyfoon had ik haar niet gehoord. Dus zelfs bij een kind van ruim 4 kan ik eigenlijk nog niet zonder babyfoon haha. Ik vind het ook gewoon fijn om beneden direct te horen of er iets aan de hand is.

Ik ben nu zwanger van de 3e, als die geboren wordt zijn m'n dochters bijna 5 en bijna 3, maar er komt zeker een tweede babyfoon hoor.. ik kan de babyfoon nog niet missen bij m'n dochters op de kamer

Ik heb een hello baby. Wasr je een extra camera kan aansluiten.
Heb een zoontje van 2,5 en vind het gewoon fijn dat ik kan zien wat er gebeurd. En hem ook kan horen als er wat is.

Het ligt denk ik helemaal aan je situatie thuis. Wij slapen op dezelfde verdieping als de kinderen en wij laten altijd de slaapkamerdeuren open (zodat het nachtlampje op de gang brandt en niet op de slaapkamer). Maar daardoor hoor ik de kinderen ook snachts en hebben thuis nooit de babyfoon gebruikt. Moet wel zeggen dat ik sinds de kinderen geboren zijn ook veel lichter slaap en blijkbaar onbewust toch op bepaalde geluiden gefocused ben. Het kan snachts buiten stormen, wat ik totaal niet door heb, maar ik word dan wel weer wakker als ik de lichtschakelaar hoor op de slaapkamer van de kinderen.. Zo gek :D

Terug
Bovenaan