babyfoon

Hoi,

Wij mogen als cadeau een babyfoon uitzoeken. Wij wonen in een kindvriendelijke woonwijk. Nu zoeken wij een babyfoon die niet stoort en waarbij andere in de wijk niet mee kunnen luisteren. Wat voor merk babyfoon hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen? Weet iemand wat een goede babyfoon is?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Sanne
 
Hoi Sanne,
Wij hebben de babyfoon van philips van ongeveer 40 euro. Hij doet het goed, alleen hoor je soms een ander op de frequentie. Hier in de buurt wonen bijna geen kinderen die nog een babyfoon nodig hebben dus hebben wij er nietzo'n last van. Ze hadden in de winkel ook een babyfoon die niets opving van een ander maar die was wel 200 euro! Ik weet niet van welk merk maar in de winkel kunnen ze je dat zo vertellen.
Succes.
 
Hoi Sanne,

Bij ons in de vriendenkring zweren ze bij de digitale babyfoon van de Nova, vooral in buurten waar veel kinderen wonen, ik geloof dat er heel veel aparte kanalen op zit zodat je een kanaal kunt uitzoeken voor je eigen kindje. Wij gaan hem zelf ook aanschaffen. Mijn schoonzus heeft hem voor € 99,95 gekocht ergens in de aanbieding maar ik heb ze ook al gezien voor €149,-- Groot verschil he? Wij kijken elke keer  in een  paar zaken als we er toch zijn en hopen op een actie voor deze babyfoon.

Groetjes Jacqueline
 
Hoi,

Als je in een 'kinderrijke' buurt woont is het verstandig een digitale babyfoon te nemen. Ik woon in een straat waar de afgelopen maanden en de komenden maanden een stuk of 10 baby's worden geboren. Een digitale is dan aan te raden om dat die allemaal een eigen unieke code hebben zodat je daar met een andere niet op kan komen.
Mijn buurvrouw heeft de NOVA, die is wel prijzig, maar stoort zeker weten niet! Voor d'r dochtertje heeft ze een babyfon, die heb ik ook gekocht, die stoort ook niet met anderen, deze is wel eens stukkie goedkoper. Die staat ook in de gids van Babywalz. Hij is wit met groen. Het hangt er ook vanaf waarvoor je 'm wil gebruiken. Ik vind het namelijk onzin om een babyfoon aan te hebben als ik zelf thuis ben, dan kan je de baby ook wel horen denk ik. Maar wie weet gebruik ik 'm juist wel! Ik zou 'm gebruiken als ik in de tuin bezig ben of als je oppas nodig bent. Dan scheelt de een nog al met de ander. Ik heb van mensen hier in de straat begrepen dat die van philips echt heel erg stoorde.

Heel veel succes met het uitzoeken.

groetjes kirsten
36w0d
 
Hoi,

Wij hadden een Philips gekocht. Leek het goed te doen, totdat er meerdere kinderen bij kwamen in de buurt. Toen hebben we een nieuwe, digitale (dect) babyfoon van Alecto gekocht. Is precies hetzelfde als de Philips digitaal, maar veel goedkoper! Hij heeft dezelfde functies. Wij hebben de DBX 88. Erg uitgebreid met melodietjes, temperatuurvoeler etc. En als je kijkt op www.vergelijk.nl kun je ook uitvinden waar je hem het goedkoopst kunt kopen. (geld ook voor andere merken en producten natuurlijk!)

Groetjes, Kat
 
Hoi,

Wij hebben de babyfoon van de Hema (ongeveer 35 euro), en die bevalt uitstekend! Hij heeft een heel groot bereik, en stoort eigenlijk nooit. Hij slaat alleen aan, als je kindje een bepaalde decibel bereikt heeft (de gevoeligheid hiervan kun je zelf instellen). Je zit dus niet constant met een babyfoon die aanstaat. Onze babyfoon staat als het ware steeds "standby".
We hebben 'm afgelopen weekend meegehad, toen we in een hotel zaten. Ons dochtertje ging dan op bed, en wij zaten dan beneden in het restaurant met de babyfoon! Hij werkte prima!!!
 
Bij mijn eerste heb ik ook zo'n ding gekregen. Ik heb 'm uiteindelijk twee keer gebruikt en daarna weggegeven.

Je moet jezelf goed afvragen wat je met dat ding wilt, en of het bij jou in huis nodig is.

Wij wonen in een normale eensgezinswoning en ik heb altijd de deur op een kiertje gehad. Ik kon dan ook wel horen of er wat aan de hand was. Sommige kennissen van mij wilde ieder kreuntje horen en als het dan helemaal stil was, dan werden ze ongerust en gingen ze toch weer kijken. Om helemaal gestoord van te worden.

Heb je de babykamer niet in de buurt van je eigen slaapkamer, dan kan ik me er iets bij voorstellen, anders echt niet.

De keren dat we de babyfoon hebben gebruikt is toen we weggingen en we de buren op de babyfoon hebben laten passen, daar is ie dan wel handig voor.

Tja en die frequenties. Hoe meer frequenties op je babyfoorn hoe groter de kans dat een ander die frequentie niet gebruikt. En neem een niet te groot bereik. Klinkt leuk 200 m, maar dan heb je wel meer kans op andere baby's op jouw frequentie.

In iedergeval succes er mee.

Miep

 
Hoi,

wij wonen ook in een zeer kinderrijke buurt en er komen steeds meer babytjes bij. Van mijn ouders hebben we een Alecto DBX-85 gekregen (op internet gezien van 70 tot 100 euro) en die hebben we nu een paar dagen aan staan om uit te proberen en wij zijn er zeer tevreden mee. Het is een dect toesten en hij zoekt zelf naar andere frequenties zodat je geen andere kinderen hoort. Door dat er lichtjes uitslaan als er geluid is kan je ook t geluid van de ontvanger uitzetten (of zachter) en dan toch zie je als je kindje geluid maakt.

succes met kiezen

Anneke
 
Terug
Bovenaan