Babyfoon

Misschien kunnen jullie me helpen.
We zijn al een tijdje op zoek naar een goede babyfoon, maar help wat is er veel zeg....
Ik heb er echt weinig verstand van en iedereen zegt iets anders.
Ik wil in ieder geval niet dat die op batterijen werkt en en je moet de themperatuur erop af kunnen lezen verder eventueel kunnen terug praten en liedjes maar dat laatste is allemaal geen pre.

Hebben jullie tips en waar ik ze evnetueel kan halen?

Ik heb bij mijn eerste die van Philips/Avent gekocht, je kunt terugpraten en er zit volgens mij ook een deuntje op. Maar we hebben m heeeeeel weinig gebruikt.. Achteraf een onzinnige aankoop.

De temperatuur kun je er niet op aflezen, heb ik ook niet nodig gehad, je voelt zelf ook wel of een kamertje te fris of juist te warm is! Als nieuwbakken moeder kun je namelijk ook heel goed op je eigen (oer)gevoel afgaan, maar dat zeg ik nu, na 3 jaar mama te zijn ;-)
Wat wel belangrijk is, is dat het digitaal is, en niet analoog. Bij analoog kun je storingen krijgen en weet je dus nooit helemaal zeker of wat je wel (en vooral niet) hoort, ook echt het kamertje van je kind is.

Succes! Oja, Ik heb m toen volgens mij, met Rentepunten via de Postbank-site gekocht.

Wij hebben (via internet) de Alecto DBX-85 gekocht.
Deze kost iets van 65 euro. Hij is niet heel uitgebreid. Geen temperatuurmeter bijvoorbeeld, maar net als Myrte denk ik niet dat dit nodig is.
Er zit wel bijvoorbeeld een nachtlampje op en je kan praten naar je kind (hoewel ik me hiervan ook afvraag of dit nodig is).

Gisteren toevallig even getest toen ik op mijn nichtje paste. Geen storing en alles was prima te horen! Volgens mij een prima aankoop.

Succes ermee!

He meid, ik dacht ook een avent te kopen, en dat terwijl we gelijk vloers wonen, maar met een feestje of als je visite hebt is het wel handig.
Je kan ze bij elke babyzaak kopen, bij prenetal bijvoorbeeld.

Oja er zitten kortingsstickers in de WIJ, vanaf 9 t/m 15 aug 15% korting op alles, dus die wou ik ervoor gebruiken, misschien een idee

jajaja, heb een heeeele goede tip, die van Alecto!
We hebben m al vier jaar, hij doet t altijd perfect, geen ruis of opvangen van andere dingen etc. Echt een aanrader! Ik geef er altijd hoog over op...
Had m gekocht na uitgebreid te hebben gespeurd naar gebruikerservaringen.
Een vriendin van me heeft een vernieuwde versie, daar zit een temperatuurmeter op,maar hoor van veel mensen dat die vaak toch niet klopt (en wat doe je er vervolgens aan dat de temperatuur te hoog of te laag is??) en dat het niet echt iets toevoegt.
Hij is zeker niet goedkoop geweest (volgens mij iets van rond de 85 euro) maar de investering meer dan waard als ik ervaringen om me heen hoor met goedkopere modellen die kapot gaan, gaan fluiten, piepen of andere geluiden opvangen! Je kunt terugpraten naar je kind, maar dat gebruiken we pas sinds onze zoon 3 is en helemaal op zolder slaapt. Ook zit er een soort nachtlampje,met sterretjes op, maar dat mag niet echt n naam hebben...
Wat ook fijn is, is dat je m van heel gevoelig voor de geluiden van je kind, naar minder gevoelig in kunt stellen (dus alleen als je kind echt huilt)...

Succes!

Heb t doosje niet meer maar er staat DBX-85 op(zie ook mama-in-wording, dus wellicht dezelfde en is ie inmiddels goedkoper geworden na 4 jaar haha)

Succes!

Terug
Bovenaan