babyfoto op geboortekaartje, tips welkom

Hallo,

Wij hebben in de planning een foto'tje aan de binnenkant van het geboortjekaartje. Nu heb ik al gehoord dat als ze er net 'uit' komen niet het meest knap zijn....en je beter een dag of 2 kan wachten met het maken van een mooie foto voor het kaartje.

Graag van jullie tips hoe je het beste een mooie foto kan maken. wanneer, wat voor pose, gewoon lekker liggend in bedje of anders enz enz. Ben benieuwd of jullie me even op weg kunnen helpen.

Die foto komt er toch wel, maar tips van ervaringsdeskundige zijn altijd welkom ;).

liefs!

Hey Tilly,
Ik heb nog geen ervaring, maar heb indd gehoord dat als ze net geboren zijn de foto's niet het mooiste zijn.. naja je eigen kind vind je toch altijd het mooiste ;)
Maarre ik zou het eigenlijk niet weten... misschien de tweede dag ofzo? of aan het eind van dag 1?
En een mooie foto misschien bij een van jullie op de arm, of op de schouder?

Leuk idee trouwens :D
Liefs!

Je eigen kind is toch altijd prachtig? ;)

Wij hebben ook een kaartje waar een paar eigen foto's op komen. Wij zijn van plan om detailfoto's te gaan maken, dus van een handje of voetje. En natuurlijk het snoetje.
Wat ik je kan meegeven als tips zijn:
Hou de achtergrond rustig, wikkel bijvoorbeeld je kind helemaal in een uni-kleurige doek, of leg je kindje op jullie witte beddengoed, of op je (partners) borst op een grote doek.
Maak de foto van dichtbij en check goed of de foto scherp is.
Zet de ASA hoog (indien mogelijk), dan hoef je niet te flitsen (is je kind je dankbaar voor ;)).
Zwart/wit is altijd mooier dan kleur en verdoezelt ook een hoop! Maak de foto in kleur en zet hem op de computer in zwart/wit.
Misschien is het gemakkeljker een foto te maken als je kindje slaapt?

Ter overdenking: Als je twee dagen wacht met de foto maken duurt het alles bij elkaar een week voordat iedereen het kaartje in huis heeft...

hey

ook wij hebben foto's op ons kaartje,
wij maken ze wel pas dag 2 of 3. dit puur omdat ze dan een beetje uit de kreukels zijn en ik dat mooier vind op het kaartje!
net wat de rest zegt je kindje vind je altijd mooi!
wij hebben bij de vorige ook een foto kaartje gedaan en hadden hem dag 4 al klaar, dus zo lang duurde dat niet.

de tips die je gekregen hebt zijn prima, ook ik ben voorstander van zwart wit foto's. maar dat heeft ook met smaakt te maken.
ik vind de foto veel rustiger in het zwart wit,
verder heb ik niet veel tips, het is al erg goed uitegelegd..

ik ga de foto's wel maken als de kleine slaapt. en ik gebruik een creme schapevachtje om de kleine op te leggen.. en ook handjes en voetjes..
ook ga ik foto's maken dat de baby in een doek hangt.. ik heb het geluk dat ik een fotostudio'tje heb dus ik kan me lekker uitleven in mijn eigen huiskamer!
het enige wat ik nog moeilijk ga vinden is om mijn 4 kids samen mooi op de foto te krijgen, want daar heb je namelijk geduld voor nodig en als ik net bevallen ben dan is mijn geduld meestal ver te zoeken! hihi

succes ermee!!

aha eigen fotostudio, dat s cheelt idd haha. Ja, zwart wit heeft ook wel mijn voorkeur. Ik heb ook zo'n heerlijk 'harige' deken, maar die is bruin dus weet niet of dat net zo mooi uitpakt als zo'n schapenvachtje...Misschien dat ik zoiezo nog wel zo'n vachtje ga halen bij de Ikea, want viind dat ook wel leuk voor op de vloer in kinderkamer. En idd we hebben ook nog een spierwit dekbed, dat dienst kan doen. Ik denk dat ik er ook wel even een dagje overheen laat gaan, zie wel hoe de foto's uitpakken.

groetjes!

Terug
Bovenaan