Babyhapje recepten

Hallo moeders,
mijn zoon is nu 7 maanden oud en we zijn ruim een maand bezig met bijvoeden. Ik vind het minder makkelijk dan gedacht: hij eet wel graag brood en pap maar fruit en groente gaan er een stuk minder makkelijk in.
Soms geef ik een potje en dat vindt hij best lekker maar ik maak het liefst zelf een groente-, en fruit hapje van verse producten.
Hebben jullie tips en lekkere receptjes die jullie kinderen graag eten? Zo lust mijn zoontje wel graag yoghurt gemengd met geraspte komkommer.
 
Hoi,

Leuk he om het één en ander te proberen. Inderdaad is de keukenkikker een leuke site met recepten. Ik vond het altijd een beetje moeilijk om te kijken welke groenten geschikt zijn voor je baby. Op deze site staat een globaal schema waar de introductie van veel voedingstoffen aangegeven wordt. Je moet sommige dingen ook met een korrel zout nemen en naar eigen gevoel doen. Dat staat ook vermeld bij het introducerende stukje tekst. Deze site is welliswaar "gemaakt voor bv-moeders". Maar natuurlijk hebben mama's die fv geven hier óók veel aan!!

Ik maakte ook wel eens een hapje van verse tomaat met geraspte courgette, gerulde gehakt en macaroni. Eerst gehakt rullen in de pan, courgette raspen en erbij bakken. Tomaat fijn snijden en toevoegen. Samen met macaroni of een aardappeltje is dit heerlijk.  Onze zoon smulde hiervan!!

Ik kookte vaak wat extra zodat ik een voorraadje in de vriezer kon aanleggen. Toen ik het nog voor hem pureerde, deed ik de gepureerde groente o.i.d. in een flexibel ijsblokbakje. Na het invriezen in een plastic zakje/bakje gedaan. Zo kon ik elke keer gedoseerd een hapje voor hem uit de vriezer halen.
Veel kook-plezier!

Groetjes Marieke
 
Hoi hoi

Mijn dochter Anne is nu 4 maanden en ik wil over een poosje ook zeker beginnen met hapjes en sapjes enzo.

bedankt voor de goede sites.

Groetjes Rachèl
 
Terug
Bovenaan