Babyhapjes 6 maand

<p>Mijn zoon is 6 maand en we zijn al even aan het oefenen met hapjes. Uiteraard vind hij fruit erg lekker. Maar groente gaat wat moeizamer, daarvan gaat hij soms kokhalzen. Hij spuugt het niet altijd uit dus hij krijgt wel wat binnen. Laatst heb ik wortel met zoete aardappel gegeven en dat ging wel goed. Nu lees ik dat je het beste eerst pure smaken kunt geven en dan pas combineren, maar ik vind het ook sneu om dagenlang dezelfde groente te geven terwijl hij dat niet echt fantastisch vind. Straks krijgt hij negatieve associaties met de hapjes. </p><p>Mijn vraag is: kan ik nu ook gaan combineren of toch maar gewoon de groentes blijven geven?</p><p>Nog een vraag: hij mag nu over op opvolgmelk maar ik lees dat daar een maximum aan zit wat je mag geven. Klopt dat? Want hij drinkt dan nog wel teveel (800 ml). </p>
 
Ik gaf niet dagenlang hetzelfde. Dat was soms zo sneu inderdaad. Ik probeer het over een tijdje vaak weer en soms gaat het er dan wel in. De ene keer combineer ik, de andere keer - soort groente. Maar net hoe het uitkomt, wat ik in huis/vriezer heb liggen. 
Wat de opvolgmelk betreft; het is niet zo erg dat hij officieel nu te veel drinkt. Dat heeft hij blijkbaar nodig. Straks komt er vanzelf een fles te vervallen, of drinkg hij ze niet meer leeg omdat hij meer vast voedsel eet. Ons zoontje van 8 maanden drinkt inmiddels 3x150ml opvolgmelk. Smiddags thee bij zn fruithapje en bij de groente een klein beetje water. Op een gegeven moment merk je wel of je een melkfles door wat anders kunt vervangen, je kunt het ook gewoon proberen en kijken of je kindje er genoegen mee neemt. 
 
Ik gaf 2 dagen hetzelfde en begon met zoete groentes zoals wortel of bloemkool toen naar pompoen met rijst en andere groentes zoals boontjes en ertjes.
hij is morgen 5maand en eet een klein potje leeg (groot kindje) 
en is vermoeden wij al bezig met de overgang naar 3 flesjes
 
Terug
Bovenaan