Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
<p>Hoe maken jullie babyhapjes met rijst en pasta? Wordt het met pureren niet 1 grote klodder? <br />Ik heb 1x rijst gepureerd, maar dit was niet meer eetbaar.</p><p>hapjes met aardappel stamp ik en vries daarna in ijsblokjes. </p>
Rijst heb ik werkelijkwaar nog nooit geprobeerd te pureren. Is al zo klein, zie ik het nut niet van in. Pasta kreeg mevrouw hier juist grotere pasta die ze zelf naar binnen kon werken. Een groot feest voor haar haha. Alternatief is misschien macaroni koken? Is ook niet groot, hoeft naar mijn mening niet gepureerd te worden
Rijst pureerde ik met heel veel water erbij.
Je hebt bij de supermarkt ook zakjes met allerlei soorten pasta voor verschillende leeftijden. Deze staan bij de babyvoeding en zijn echt ideaal. Heb ik vaak gebruikt toen ze nog niet met de pot mee at.
Je kunt rijst wellicht ongekookt in de blender gooien zodat het klein wordt en daarna koken.
Als wij pasta of rijst pureerden, dan altijd met wat extra vocht, en het liefst alvast samen met de groenten, wat ook al lekker smeuïg was. Of inderdaad: de babyrijst/pasta van bijvoorbeeld AH, dat is al extra klein en hoef je helemaal niet te pureren.
Ik moet voor onze zoon nog steeds alles pureren gezien het vele verslikken en zijn voorgeschiedenis. Echt alles pureer ik geheel glad behalve gehakt, Dat lukt me echt niet.
Ik zorg ervoor dat rijst of pasta goes gaar is en ik heb een domo blender. Dat ding werkt fantastisch. Ervaring is dat je zeker bij beiden behoorlijk wat water moet toevoegen als je gaat bladeren. Ideaal!