Babykamer klaar?

Wanneer moet de babykamer klaar zijn, weet iemand dat? Aangezien baby's ook nog wel eens te vroeg geboren kunnen worden...
 
Nou als de baby voor de 37 wk geboren wordt moet het vaak nog een paar dagen (weken) in het ziekenhuis verblijven, en mocht je toch bevallen en de babykamer is niet klaar dan kan de kleine altijd nog bij jullie op de kamer!
Voor je eigen gemoedstoestand is het wel fjin om de kamer optijd (rond de 34wk af te hebben!)
En als je nog moet schilderen dan zou ik dat zo snel mogenlijk doen zodat de kleine geen last heeft van verfdampen als hij/zij in het kamertje ligt.
Wij hadden het kamertje steeds rond de 34 wk klaar. (nou ja op wat kleine inrichtings dingen na!)

Groetjes Anne
 
Een baby heeft bij de geboorte nog niet een compleet eigen kamer nodig, kan zolang eers ook bij jullie op de kamer.
Maar voor je eigen gevoel wil je het vaak graag klaar hebben... ik ben nu 26 week en de babykamer is zo goed als klaar, moet alleen nog wat opgehangen worden...ik had em met 20 weken al klaar... nu alleen de afwerking nog.. ik vind het heerlijk om het zover van te voren klaar te hebben geeft je toch wel een soort rust.

Succes

Liefs
 
ik ben 32 weken en had de babykamer al klaar met 26 weekjes ongeveer...Het is een beetje vroeg ja maar dan hoeven wij ons daar niet meer druk om te maken. Ik vind zelf hoe eerder hoe beter want dan hoef je niet alles op het laatste moment nog te doen :)

Groetjes
 
Tja op tijd klaar is lekker, maar wat de andere dames ook zeggen.... niet noodzakelijk aangezien de kleine eerst ook lekker bij jullie kan slapen.

Bij de oudste hadden wij het kamertje rond 34 weken af. Toen ging ik met verlof en kon direct dat 'verse' kamertje gaan vullen met de kleertjes die ik toen in mijn eerste verlofweek ging wassen etc.

Bij de 3e hadden we babykamer pas met 35 weken leeg omdat de middelste toen naar zolder was gegaan (wij hebben elke keer wel aanpassingen aan het kamertje gedaa).

Ben nu ruim 32 weken zwanger van de 4e en het kamertje is zo goed als klaar... volgende week ga ik nog gordijntjes maken enzo en als mijn man vrij is in de week na kerst ga ik de kleertjes en spulletjes wassen en commode etc inrichten.
 
Bijna 31 weken en het kamertje is nog niet klaar. Hopelijk wordt de kerst gebruikt om het even te verven en dan kan het bedje (staat nu bij opa en oma) erin en kan alles wat gekocht is en nog wordt op zijn plaats gezet worden.
Maar ook hier: vriendin brengt een schoon en gestreken wiegje en die staat eerst lekker bij ons op de kamer. Het wiegje brengt zij met 37 weken, en misschien nog wel later.

Het scheelt ook wel: ik moet in het ziekenhuis bevallen en mijn kindje en ik moeten daar de eerste 48 uur doorbrengen ivm mijn hartritmestoornis. Dus wat er ook gebeurt het komt hier altijd goed ;-)
 

Hoi,

Ik had rond de 32e week het kamertje klaar. Rond de 34 weken had ik de uitzet compleet en het koffertje klaar staan. Ik had al vroeg harde buiken en voorweeen vandaar, maar uiteindelijk is ie toch bij 41 weken en 4 dagen gekomen. Het geeft een soort rust als alles op tijd klaar is, dan hoef je daarna er niet meer aan te denken. Op het laatst is het vooral afzien met die buik, dan hoef je tenminste niet nog aan de slag.
 
Wat betreft de baby op je kamer, dit hebben wij ook met onze dochter gedaan, alleen na 2 nachten hebben we haar toen toch op haar eigen kamer gelegd, omdat ik de hele nacht wakker lag van alle geluidjes, maar dan nog hoef de babykamer niet af te zijn.

Wij gaan de babykamer wel na de uitgebeide 16 weken echo verven zodat de lucht al goed weg is tegen die tijd.

 
Terug
Bovenaan