babykamer? of bij ons slapen?

<p>Zoveel tegenstrijdige verhalen!<br /><br />De ene pasgeboren beeb slaapt in een ledikantje op zijn/haar eigen kamer... de andere pasgeboren beeb slaapt in een wiegje bij papa en mama op de kamer..<br /><br />En ik kom er niet uit.<br /><br />nu 30 weken zwanger, en nog níks af, maar wel alles al in huis voor de babykamer (lees kleerkast, commode, ledikant, en een ontzéttend gave kinderwagen met loshaalbare bak welke een gewéldige wieg zou zijn.) en door alle verhalen zie ik door de bomen het bos niet meer.<br /><br />wat hebben jullie gedaan, en waarom? </p>

Hè hoi!
De eerste paar weken heeft ons kleintje bij ons op de kamer geslapen, maar al gauw in zijn eigen kamer. Gaf ons wat meer rust en de kleine leek ook beter te slapen.
Echter is elk kind anders. Ik zou zeggen, volg vooral je eigen gevoel en laat je niks wijsmaken door anderen.
Succes met de laatste loodjes! 

Liefs

Wij hebben de eerste 2 weken beneden geslapen vanwege de hitte, het was boven 36 graden. Daarna meteen op zn eigen kamer. Wij slapen allebei niet zo diep dus bij ieder geluidje werden we wakker. En dat ging goed. Tuurlijk in t begin wat gehuild maar na 3 dagen zonder huilen naar bed en t bevalt super! Maar je moet vooral doen wat je zelf denkt dat goed is. Er is geen goed en fout 

Precies wat hierboven staat. Als je zelf niet kunt slapen omdat je wakker wordt van ieder geluidje van je baby, dan zeg ik op de eigen kamer. Wil je s nachts niet het huis door lopen, dan lekker op jullie slaapkamer.

Gewoon doen wat jij je het beste bij voelt. Hier ging ze met ongeveer 2 maanden naar dr eigen slaapkamer, toen ze de nachten begon door te slapen. Ligt er ook aan of je borstvoeding gaat geven, Dan is het misschien handiger als ze al in de kamer ligt waar jullie ook slapen. Moet ik zeggen dat ik zelfs al wakker lag als ik haar door de babyfoon hoorde bewegen. Daar is elke ouder anders in. 

Hier op onze kamer, zolang ze in de wieg past. Het ledikantje staat op haar eigen kamer en daar gaat ze daarna dus heen. Zal rond de 4 maanden zijn. Was bij de oudste ook zo. Ik slaap prima met een baby op de kamer en vind het makkelijk dat ik niet uit bed hoef als er wat is. Zet gewoon de wieg naast mn bed! ? Heb namelijk een wiegje op wielen. 

Wij slapen beneden en de kleine straks boven.  Dus uit gemak de eerste tijd bij op de kamer zodat we snachts niet het hele huis door hoeven. Zodra ie door slaapt naar boven op het eigen  kamertje!

Een wiegje op onze kamer..
Wel zo makkelijk als ze wat jengelen of niet gaan slapen.
Inmiddels slaapt ons mannetje (nu 2weken) zonder problemen, wordt 1 keer wakker voor voeding, en dan moeten we toch naar zijn kamertje voor verschonen.. Dus hij zou wel naar zn eigen kamertje kunnen.
Maar zeker de eerste nachtjes is die wieg heel prettig! Ik heb hem overigens gewoon van Mp voor 50 euro..

Terug
Bovenaan