babykamer of losse meubels?

Hoi,

Ik zit zo eens op internet te sneupen naar een kamertje voor onze smurf. Wat doen jullie: kopen jullie een volledig kamertje of losse meubeltjes die toevallig ook bij elkaar passen? Ik ben er nog niet uit. Ik moet zeggen  dat die volledige kamers wel mega duur zijn.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen.

groeten

Hoi,
Wij hebben 7 jaar geleden een complete babykamer gekocht, was toen 2500 gulden, inderdaad veel geld.
Maar als ik nu bedenk dat baby nummer 4 erin komt te liggen is het geld het wel waard geweest.
Maar ja, niet iedereen wil 4 kinderen natuurlijk!
Om me heen merk ik dat het erg 'in' is om een samengesteld kamertje te maken.Dus en nieuw bedje, ouderwets wiegje, uit je familie bijv. of juist een heel mooi strak modern ledikantje, een simpele commode, huismerk Prenatal, of Ikea, of iets van Marktplaats en een totaal andere hangkast.
Wat mij ook opvalt is dat de zoetsappige Nijntje of Winnie the Pooh plaatjes en behangetjes een beetje verwdijnen en dat er  kleuren voor in bijv. een ouderslaapkamer terugkomen, dus eigenlijk een vrij volassen babykamertje, maar dan met hele  felle kleuren in de accesoires, zoals knalrose en  zo...
Wij hebben bij de komst van een nieuw kindje onze babykamer telkens een andere uitstraling gegeven dmv andere accesoires, andere lamp, ander omkleedkussenhoes etc.
Enfin,  hier dus wat tips, succes met jullie kamertje!
Groetjes Roos.

Wij hebben alleen het ledikantje nieuw gekocht. De commode wordt door manlief en schoonvader gemaakt van een ladenkast die we nog hadden staan. Daarom heen wordt nog wat kastruimte gebouwd.
Scheelt een hoop geld en het past allemaal netjes in de kamer!

Persoonlijk zou ik eerder meubels kopen waar je later ook nog wat aan hebt. Dus geen halfhoge kledingkast, maar een normale kledingkast van bijvoorbeeld de IKEA. Die kan jaren nadien nog mee. Als je een ladenkastje ombouwt tot commode kan ook die nog jaren mee.

En verder: marktplaats. Ik heb daar in eerste instantie zitten kijken en daar staan best leuke, betaalbare dingen tussen!

wij gaan voor een komplete kinderkamer.... misschien een tip... maar babypark heeft voor 450 euro al een komplete kinderkamer... daar gaan wij de onze ook bestellen

nu zie ik bij een vriendin, die heeft haar kamer gekocht via marktplaats, dat ik dat echt niet ga doen... ook al is het veel goedkoper...

groetjes,

Shanna

Hoi,

Wij hebben bij onze eerste gelozen voor een compleet kamertje. Aangezien we tot een bepaald bedrag het kamertje kregen van mijn schoonouders, hebben we zelf maar een beetje bij hoeven te leggen.
Daarnaast hebben we verder geen grote aankopen hoeven te doen. We hebben veel van mijn schoonzus en nichten van mijn man gekregen zoals maxi-cosi en wandelwagen.
Voor onze tweede gebruiken we ook weer het zelfde kamertje (en andere spullen). De eerste krijgt een nieuw kamertje. Hopelijk gaat dat goed al hij in een gewoon bedje slaapt!

Naast het ledikantje van de complete kamer hebben we  de eerste maanden wel een wiegje gebruikt die al zo'n 60 jaar in de familie zit (en gaan we die bij de tweede ook gebruiken).

Persoonlijk vind ik het ook best leuk als je verschillende meubelstukken combineerd, maar mijn man houd er niet van. (ook hij moet af en toe het gevoel krijgen dat ie invloed heeft....Hahahaha)

De prijzen van de kamertjes zijn idd wel af en toe om van te schrikken. En al helemaal als je een bijpassend wandplankje erbij wil hebben (80 euro voor een plankje....)

X Els, mama van Quentin en 15,3 wkn zwanger

Hoi,

Ik heb voor mijn zoon een babykamer gekocht die een tijd dienst gedaan had als 'showmodel'. Er ging de nodige korting af en zowel commode als kast kunnen we ook gebruiken als hij ouder wordt. (Geen typische baby-meubels). Omdat we hem zijn ledikant niet af willen nemen gaan we een wiegje kopen voor de baby en wordt zowel de babykamer als zijn kamer opnieuw geverfd en voorzien van nieuwe vloer....

Hallo,
Wij zijn gisteren eigenlijk pas voor het eerst wezen kijken naar spullen voor de baby. Ik dacht dat ik via marktplaats wel leuke meubels zou vinden, maar als ik zo in de winkels kom (bijv. Loods 5 in Zaandam) dan denk ik dat dat ons toch wel meer aanspreekt. Maar inderdaad....wat een geld!! Ik schrok er wel van. We kopen wel meubels die ook gewoon later nog goed te gebruiken zijn. Dus dan is dat het geld wel waard. Maar waar we vooral van schrokken was de prijs van kinderwagens e.d. Gewoon 1000 euro voor een karretje!!!! Dat is toch belachelijk? Slik....

Maar ja, de spulletjes zijn ZOOOO leuk ;-)

Enne, volgens mij zijn thema-kamers inderdaad "uit", daar was ik ook niet zo'n fan van trouwens.

hoihoi,
wij hebben op marktplaats een leuk kamertje gezien... zondag gaan we eens kijken..en eventueel ophalen..
en een wiegje hebben we te leen van iemand... zodat we onze kleine eerst bij ons op de de kamer kunnen leggen..

maar op marktplaats heb je echt wel hele leuke spulletjes.. veel ook maar even gebruikt enzo.. en het scheelt wel heel erg in kosten... maar stoffen dingen zoals matrasjes, boxkleden  ed. willen we wel nieuw.. vind ik toch wel hygienischer...

qua accessoires zou het bij ons wel veel winny the pooh worden... aangezien mijn vriend en ik allebei pooh gekken zijn..

groetjes femster

Terug
Bovenaan