Babykamer/spullen

<p>Lieve (a.s.) mama's en papa's,</p><p>Ik heb een vraagje.. </p><p>Op dit moment zijn wij 8 weken zwanger van een wonder waar wij 5 jaar voor hebben moeten strijden. Alleen, dit wondertje kwam echter spontaan. Een echt wondertje dus. </p><p>Je kan dus al begrijpen, na zo'n lange geliefde zwangerschapswens en het nu al zijn.. dat we graag een begin willen maken aan de babykamer. Dit ook i.v.m. de lange levertijd die we overal zien. Daarnaast ben ik ook nog goed ziek van de zwangerschap en soms heb ik nog mijn hoogtepunten waarbij ik me dan prima voel.</p><p>Je moet natuurlijk doen wat zelf goed voelt, maar is dit ook prima? Ik hoor graag meningen en/of ervaringen van andere mama's.</p>

Super gefeliciteerd met jullie wonder! Wat fijn dat het toch nog gelukt is!!

Persoonlijk vind ik het wat vroeg om nu al van alles te gaan aanschaffen. Zelf hebben we dit pas na de 20 weken echo gedaan. Alles was voor week 30 binnen :)
Wel kun je natuurlijk al aan de slag (als je geen roze of blauw wil haha) voor de dekentjes en eventueel het schilderen van de kamer.

Je gaat er natuurlijk niet vanuit maar stel dat je 20 weken echo echt heel slecht is, dan kijk je al tegen een helemaal 'af' babykamer etc aan.

Zou nog lekker even in de bubbel van het zwanger zijn blijven en je bezig houden met kleine dingen :)
Uiteraard een keuze van jezelf. Ik wil je een fijne en gezonde zwangerschap toe wensen!!

Toen ik 7 of 8 weken zwanger was kwam mijn man thuis met een volledige babykamer haha. Ik vond dat wel spannend, maar vond zn enthousiasme ook wel heel lief.
Wij hebben die trouwens van marktplaats gehaald. Bed, commode en kast voor €100,-. Zelf een nieuw matras erbij gekocht en allerlei leuke spulletjes ter aankleding. Zou wel even kritisch kijken naar waar je geld aan uitgeeft (omdat je t hebt over lange levertijden). Tweedehands is van alles te krijgen en op te pimpen met nieuwe spulletjes die je liever niet tweedehands koopt.
Natuurlijk moet je t helemaal zelf weten ?. Het is gewoon allemaal zo ontzettend duur, al dat baby spul. En een tweedehands kamertje is dan dé manier om te besparen. 

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat mooi na zo lang wachten. Ik zou vooral beginnen met lekker oriënteren en bedenken hoe je het kamertje zou willen. Alvast een keer naar een babywinkel is natuurlijk super leuk. Ik zou zelf nog wel even wachten met alles aanschaffen. Aan de ene kant omdat je over een tijdje wat meer zekerheid hebt maar aan de andere kant ook omdat het echt nog heel lang duurt voor je kindje er is ? Ik vond het zelf fijn om gedurende de zwangerschap steeds wat meer toe te voegen aan het kamertje en er zo juist wat langer mee bezig te zijn. Levertijden vallen meestal uiteindelijk best mee en wat al eerder genoemd is hierboven: op marktplaats komt je soms nog veel mooiere schatten tegen ? Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Geniet van de voorbereidingen en je zwangerschap!

Terug
Bovenaan