babykamer verven tijdens zwangerschap

Misschien is het wel verstandig om een mondkapje voor te doen en in ieder geval de kamer goed te ventileren terwijl je aan het verven bent.
Het kamertje is bij mij al klaar (het schilderwerk dan), maar ik kon heel slecht tegen de geur. Ik heb de geur ook weken geroken, is nu gelukkig minder. Maar ik zet nog veel het raam open.

Succes
 
Idd op waterbasis verven, ik ben nu een meubel aan het schilderen, normaal heb ik daarvoor terpetinebasis, nu dus speciaal waterbasis gekocht!
Goed ventileren en af en toe een pauze is wel aan te raden!
Waterbasis heeft trouwens eigenlijk geen geur!
Liefs
 
ik zou het voor de zekerheid maar aan iemand anders overlaten, ik heb gehoord dat de stoffen die in de verf zitten erg schadelijk zijn voor je ongeboren kindje.

gr. Jolanda
 
Het gaat idd om de terpetine, die kan door geur maar ook door dat het op je handen komt bij je kindje komen... dus idgv handschoenen aan en op waterbasis. Ik heb wel bijna al het schilder werk aan iemand anders over gelaten voor de zekerheid. En de laatste restjes die ik zelf gedaan heb heb ik bij een openraam met handschoenen aan gedaan.
You never know!
 
ik ben nu zwanger van de 2e..voor de 1e een nieuwe kamer gemaakt. optijd begonnen zodat het geen haastklus werd, want het was veel schilderwerk. Wel gewone verf gebruikt...idd, geen hele dagen in de verflucht, kamer goed geventileerd tijdens het verfen..En ook niet dagen achtereen verfen...Vaak pakete ik de middagen een paar uurtjes..
 
Terug
Bovenaan