babykamer

Hallo allemaal.Ik ben nu bijna 17 weken zwanger van mijn eerste nu is mijn vraag wanneer kan je de baby kamer opzetten?Ikzelf wilde in 27ste week maar is dat nu te vroeg of te laat kunnen jullie me helpen.
alvast bedankt
C.
 
Waarom nu niet beginnen? kun je lekker gaan genieten!! Bij de eerste zijn we ook vrij vroeg begonnen, was maar goed ook want met 34 weken kwam hij al!!! Met dertig weken hadden we alles geregeld, wat nu ook mijn streven is. Niet dat ons kindje weer te vroeg komt maar dan is alles maar op z'n tijd af, tenminste dat vind ik
 
ik zou als ik jou was nu gewoon al met het kamertje beginnen. gewoon iedere week wat doen, toen ik van de eerste zwanger was ben ik ook zo rond 20 weken begonnen. toen alles op de plek stond was ik al fanatiek met de commode inruimen, kleertjes kopen e.d.
Ook al is dan alles al klaar met bv. 24 weken, het is zo leuk om iedere dag even rond te kijken in het kamertje hoe mooi en leuk alles is. Ik ben nu 20 weken zwanger van de derde en ben van plan om binnenkort ook weer alles van de zolder te halen . Veel succes ermee!
 
Ik heb ook al bijna alles klaar nu (ben in de 25e week nu). Ik liep toevallig tegen een mooi tweedehands kamertje aan dat ik al sinds ik een week of 16 hier heb staan. Elke week koop ik wel iets voor het kindje of de kamer. Nu is bijna alles klaar. Ik ben ook blij, want ik ben moe, krijg rupgijn, kan niet meer zo lang staan en de zomer begint dus het zal er niet gemakkelijker op worden. Ik ben blij dat ik alles bijna op orde heb en ik dadelijk lekker met de voetjes omhoog kan en niet op het laatste moment met mijn giga buik door de stad hoef te sjeesen om alles geregeld te krijgen.

Maar het is natuurlijk wat je zelf wil. Als je liever nog wat wil wachten moet dat ook geen probleem zijn.

groetjes, Jane
 
hoi
je mag beginnen wanneer je zelf wilt hoor. alleen zeggen ze meestal dat het kamertje met 7mnd af moet zijn ivm vroeggeboorte.
ik ben nu 19 weken en nog niet begonnen...hihi
groetjes van sandy
 
Hoi C,

volgens de boekjes moet de babykamer rond de 28ste week klaar zijn (inderdaad ivm vroeggeboorte, maar als je kindje zo vroeg geboren wordt, moet hij toch eerst in het ziekenhuis blijven), dus zo strikt hoef je dat niet na te leven.
Als je de spulletjes (meubels e.d.) van plan bent nieuw te kopen, moet je wel rekening houden met een eventuele levertijd van 12 weken.
Verder moet je gewoon lekker doen wat je zelf wilt. Als je het nu al leuk vind om e.e.a. uit te zoeken/neer te zetten: lekker doen, heb je zin om er nog even mee te wachten: ook geen probleem.
 
ik kan nog niet beginnen *sniksnik*
want we moeten eerst verhuizen en als alles verloopt volgens plan krijgen we begin augustus de kamer binnen maar we gaan wel meteen beginnen met verven en behangen en zo is dat al gedaan hihi
 
Het is ook net hoe het uitkomt. Mijn man ging van baan veranderen en had daardoor vrij vroeg in de zwangerschap (ongeveer 4e maand) veel tijd. Dat hebben we toen gebruikt om de babykamer en de meubels in orde te maken. We hebben wel lang gedaan over wat afwerkdetails, maar het is toch gewoon fijn als het klaar is.
 
Terug
Bovenaan