babykamer

even een andere vraag dan de naderende bevalling!
ik heb op ons babykamertje een verduisterend rolgordijn hangen.(zonder overgordijnen want dat wi lik eigenlijk niet)
Nu merk ik dat het overdag (zeker met dit donkere weer) zo donker op het kamertje is als het gordijn half naar beneden is. maar als ik het rolgordijn helemaal omhoog doe ,heb je zo'n inkijk.
heeft er iemand een idee wat ik kan doen....
ik heb zelf bedacht misschien een doorschijnend overgordijn  te hangen   maar dat is eigenlijk niet wat ik wil....

hoi, je hebt ook van die gordijnen (weet ff de naam niet meer) in de vorm van een soort rolgordijn die wel lichter zijn. of misschien van de plakspul op je ramen. Dan blijft het licht maar geen inkijk.

Succes

hoi hoi,

Wij hebben ook verduisteringsgordijnen op de babykamer.
De vrouw van de kraamzorg adviseerde om (als de baby overdag op het eigen kamertje slaapt) idd de gordijnen omhoog te laten en ze alleen 's nachts dicht te doen, zodat de kleine het verschil leert tussen dag en nacht.
Wat wij hebben gedaan tegen de inkijk is plakfolie.
Helpt uitstekend en is nog mooi ook.
Kleine tip, wij hebben het eerst geprobeerd met echte plakfolie, en daarbij hou je vaak luchtbubbeltjes of het zit niet recht. Erg frustrerend. Zeker nu met al die hormonen.
Dus wij hebben later synthetisch plakfolie gehaald. wel iets duurder. Werkt als een soort magneet op het raam. Kan je er altijd weer afhalen met bijvoorbeeld ramen zemen en je kan het ook zo weer terugplakken. En je hebt geen bubbeltjes of loslatende hoekjes.

succes.

Groetjes, conny 39wk

wij hebben ook verduisterende gordijnen op alle slaapkamers.
Op de babykamer is het een Veluxvenster met zo'n rolgordijn erin en dat is idd helemaal donker als het dicht is. Als je dat een klein stukje opendoet heb je al behoorlijk wat licht, maar hangt natuurlijk ook net af hoe je huis staat....
Zou volgens mij ook voor folie gaan als je geen overgordijnen wilt (dat hebben wij namelijk wel op de kinderkamers... vond ik net iets knusser, op onze eigen kamer hebben we er niks voor).

Kortste klap en het makkelijkst. En idd dat statische folie is een stuk beter voor je humeur! Is er alleen in iets minder motiefjes (tenminste dat was hier het geval toen ik een stuk nodig had voor de keuken).

Terug
Bovenaan