Babykamer

Poeh hee, even rustig zitten. merk wel dat het allemaal wat zwaarder word nu, die dikke buik die je mee moet sjouwen, m'n baarmoeder zit ook al heel hoog dus ben gauw buiten adem plus dat ik ook nog bekkeninstabiliteit heb.

maar goed, gister was ik er eindelijk aan toe om de maxicosi klaar te maken voor de baby, heb de bekleding allemaal gewassen en het ding een grote poetsbeurt gegeven. ik helemaal trots dat ik dat al had gedaan, zegt m'n man tegen me, ja nou heb je alleen de maxicosi klaar. ik moest er voor zorgen van jou dat het kamertje helemaal afgeschilderd zou zijn 3 weken geleden, heb ik de meubels erin gezet, en wat doe jij 3 weken lang aan die kamer? helemaal niks en ik irriteer me er dood aan. oeps, dacht ik. hij had gelijk, ik zat maar op hem te zeuren dat ie de boel klaar moest maken, vervolgens is het klaar en doe ik er niks mee.

dus, ik heb de eerste lading kleertjes in de wasmachine gedaan, heb de reiswieg los gemaakt van het kinderwagenonderstel zodat dat klaar is om gewassen te worden, heb de meubeltjes schoon gemaakt, heb de commode voor de helft ingeruimd, heb het kamertje schoon gemaakt, heb de luiertjes en verzorgingsspulletjes klaar gezet, heb het badje schoon en fris klaar gezet, het begint er echt op te lijken nu. nu nog het hemeltje ophangen, en wat andere kleine dingetjes en dan kan ik ook zeggen dat ik er klaar voor ben!

zo, dat wilde ik even kwijt haha! ;)

hier is het kamertje nu geverft babykleertjes uitgezocht van de week de meubels er in en dan kleertjes wassen dan is het allemaal klaar dan moeten we nog wel de zolder verder doen maar dan is het voor de baby in ieder geval af

Ik moet er nog mee beginnen. Kleertjes wassen, kinderwagen, commode inruimen, kamertje is wel zo goed als af maar de oudste slaapt er nog terwijl zijn nieuwe kamer al wel af is. Denk dat ik het ledikantje daar maar eerst neer zet kan ik met het kamertje aan de slag, eerst moet de griep maar es voorbij zijn.

Ik heb alle kleertjes in twee dozen gestopt en een grote tas(heb een hele berg gekregen en een kleine berg gekocht) en achterin mijn auto gezet. Mams gaat alles voor me wassen en strijken, héérlijk! Scheelt mij weer, want ook ik heb last van bekkeninstabiliteit. Die weerhoudt mij er echter niet van om op 'goede dagen' bezig te zijn met de kamers! oudste slaapt inmddels al sinds zondag op haar nieuwe kamer, terwijl die nog niet helemaal af is. Morgen wordt de rest van het laminaat daar gelegd, dan is het aan mij om haar kasten uit te soppen en haar kleren erin te stoppen. Ik heb twee muren van de oude kamer van oudste dochter wit geverfd, want hier zat behang op van het mooiste visje van de zee, vond jongste dochter niet zo mooi. Komt die kleine druif van een paar turven hoog vandaag de kamer op terwijl ik net de laatste hand aan de muur leg, zegt ze: 'mama,ik wil toch visjesbehang'. grrr. Maar ze veranderd iedere dag vastbesloten van mening. ene keer wil ze wel naar haar nieuwe kamer, de andere keer niet. ze vindt het allemaal spannend, logisch, want ze is én jarig volgende week, én gaat voorgoed naar school én een nieuwe kamer én een baby op komst.

Maar: morgen ga ik twee muurtjes paars verven. En dan is éindelijk de babykamer aan de beurt. Die moet wit, en ik had vandaag een appeltjesgroene verf gezien, dat wil ik op 1 muur hebben. leek mij wel leuk. Misschien nog ergens een grappig randje van lief! of stoer! ofzo. en leuke applicaties oid. Van kikker misschien...

En dan... ls het kamertje klaar is... lekker kastjes inruimen en badje schoonmaken en wieg optuigen... Ik ga op 16 april met verlof heb ik besloten, 4 weken vóór de uitgerekende datum...

Terug
Bovenaan