Babykamerprobleem

<p>Ons huis is een oud vrijstaand huis wat (nog) niet geisoleerd is. Een verdieping dus slapen doen we allemaal onder schuin dak. Afgelopen hitte was het bijna 37 graden boven. We hebben airco maar die kan je niet aan doen bij een baby. Nu ben ik bang voor aankomende winter want die kamers gaan echt naar het nulpunt en lees dat je de kachel niet mag gebruiken (overigens wordt het sons door de kachel heel heet em dan weer koud dus een echte constante temperatuur kan ik niet houden. Lees overal over risico wiegendood ed maar hoe groot is die kans echt als ik de verwarming in de winter op 16 graden zet zodat de slaapkamertemperatuur niet te ver daalt (het zal dan wel ff heet worden soms als de kachel weer aanslaat) en mijn dochter heeft de hitte vorige week ook overleefd. Ze lag toen alleeb in een luier. Maar zie nu dat haar kamer alweer 18 graden is</p>

Je mag wel verwarming aan hebben hoor. De ideale temperatuur is tussen de 16-20 graden. Mocht het heel koud zijn in haar kamertje dan kun je een dikke pyama aandoen met winterslaapzak of onder dikke deken. Evt een dun mutsje zodat ze niet teveel warmte verliest. Je zou een elektrische kruik bij haar in het bedje kunnen leggen. Deze mag je namelijk er wel in laten liggen aan het voeteneinde. Zolang ze er niet tegenaan of op gaat liggen. Die kruiken met heet water nooit bij je kindje laten liggen. En anders het bedje steeds goed voorverwarmen voordat ze erin gaat. 

Je loopt wel een beetje op de zaken vooruit. Eerst maar deze zomer overleven toch? Misschien valt het reuze mee gezien we in Nederland amper nog winter hebben. En je mag wel een kachel aan je mag alleen niet je kind bij de kachel leggen. En je kunt gebruik maken van een kruik, winterslaapzak enz enz. 

Daarbij is je dochter dan al een stuk ouder. Maakt haar minder kwetsbaar en je kent haar ook beter waardoor je signalen als te warm hebben sneller herkent. Het komt vast goed ❤

Wij hadden dit issue van de winter ook. Eind december is onze dochter geboren en mijn grootste zorg was hoe houdt ik de slaapkamer enigzins op temperatuur met geen cv in huis en slechte isolatie?
We hadden extra dikke gordijnen gekocht. Een kruik van de voren doet wonderen. Je uk warm aankleden ook.
Daarnaast stond bij ons een kleine elektische kachel die ik tussendoor, als ze niet op de kamer was aanzetten. Er zijn slechts drie dagen geweest, waarbij hij 's nachts aan de andere kant van de kamer aan stond. Meer ook omdat ik het zelf ijskoud had ;-)
Dit werkte prima. Ze niet een keer verkouden of ziek geweest. 

Wij wonen in een jaren 30 woning en in de winter erg koud boven en in de zomer snikheet. 
Onze dochter is afgelopen november geboren en ook toen was het erg koud. Babyfoon gaf 13 graden aan. Vaak hadden we de verwarming wel aan, om het op te warmen, maar dit hielp vaak vrij weinig. Verwarming mag gewoon aan, tussen de 16 en 20 graden is een goede temperatuur.
In die periode moesten we er nog elke 3 uur eruit voor schone luier en flesje, dus toen controleerden we ook altijd haar temperatuur. Was dit te hoog, ging er een dekentje af, was het te laag, kreeg ze er een dekentje bij. We warmden het bedje ook altijd voor met 2 kruiken. 
Ook de hitte van afgelopen keer hebben we hier overleefd. Babykamer tikte toen op het hoogtepunt 38 graden aan. Dochter lag toen met alleen een luiertje aan op bed. 

Komt wel goed ?

Terug
Bovenaan