Babykamertje

<p>Hoi meiden, ik wist eventjes niet zo snel onder welke catogorie ik dit moest plaatsen.. </p><p>Het zit dus zo. Ik ben nu 32 weken in verwachting en ik weet niet hoe ik het voor elkaar ga krijgen. Ik zit sinds maart 2018 al in de ziektewet wegens bekkenibstabiliteit dus nu kan ik echt letterlijk niks meer. Ik weet niet meer hoe ik het babykamertje af ga krijgen. In principe heb ik een babykamer, ik heb namelijk een peutertje van anderhalf die bij mij in bed slaapt en haar eigen babykamer niet gebruikt. De bedoeling was dat zei een peuterkamer kreeg en alle babyspullen werden verhuids naar de andere kamer. Zoals ik al aangaf kan ik dit zelf niet, ik ben een alleenstaande mama en veel hulp van anderen kan ik niet vragen.. het kamertje moet namelijk ook nog geverft worden ect. </p><p> </p><p>Doe ik mijn baby dalijk te kort als ze geen babykamertje heeft die af is? Ik heb de mogelijkheid de baby dalijk op mijn kamer te leggen, maar ook op mijn dochtertjes babykamer.. maar dan maak ik me weer zorgen dat mijn dochtertje denkt dat haar kamertje wordt 'afgepakt' (ze slaapt hier dus wel nooit). Kan iemand me helpen of geruststellen en vertellen wat ik moet doen? Ik heb een hoop stres hierdoor en ik weet eventjes niet hoe of wat.. uiteindelijk zal het kamertje heus wel afkomen maar in ieder geval niet meer voor de bevalling</p>

Hi meis, als je kindjes een warm bedje hebben en eten zijn ze je zo dankbaar als het maar kan! Ga lekker rustig aan doen en wanneer jij weer goed op de been bent kun je alsnog voor hen beiden een apart plekje maken! Ik zou me er niet zo druk om maken hoor het komt echt wel goed! 

Doe wat je nog kunt en de rest komt later wel. Zolang je kindjes maar een plek hebben om te slapen maakt het verder niet uit dat het nog niet helemaal af is. Snap dat je het het liefst af zou willen hebben, maar als dat niet lukt probeer daar dan vrede mee te hebben. En dan komt het straks echt wel goed. 
Geniet nog van je laatste weekjes en alvast succes met de bevalling! 

Ik zou het gewoon eens met je peuter bespreken of ze het een goede idee vindt dat de baby op die kamer komt liggen. Dan kan je wellicht nog samen met je peuter het een of ander nog klaarmaken aan de kamer. Of je vraagt je dochter of, nu ze grote zus wordt, ze dan graag op haar eigen grote kamer wil slapen. Vroeg me nog wel even af wat het verschil dan allemaal is tussen een babykamer en peuterkamer. Onze peuter heeft alleen een bed, kledingkast en klein boekenkastje op zijn kamer. Is het niet alleen een kwestie van bedje wisselen? Onze peuter sliep eerst een paar maand op een matras op de  grond, voordat hij een groot bed kreeg. Een peuterbed aanschaffen vonden wij zonde van het geld dus wilden direct in een nornaal bed proberen.
Verder heeft een baby echt niet veel nodig. Een baby zal niet merken of een muur geverfd is of niet. Toen onze oudste geboren werd, woonden wij nog in een kleine woning en meneer moest zijn kamer delen met nog diverse andere spullen. In die kamer hadden we een hoekje gemaakt met zijn bedje en de aankleedtafel en dat was het. Geen leuke decoraties, niets. Meneer heeft er prinsheerlijk geslapen.

Laat je niet te veel stressen, onze oudste kwam onverwacht vroeg. Wij hadden nog niet eens het babybed klaar staan want ik dacht dat ik de 40weken wel zou halen. Dus toen we uit het ziekenhuis kwamen heeft hij eerst een paar dagen in de kinderwagenbak geslapen. Wees flexibel en je doet je kinderen echt niet te kort als de kamers niet tiptop in orde zijn zoals je het eigen zou willen.

Komt allemaal goed! Een baby heeft niets meer nodig dan een warme lieve mama. Voor hem/haar is slapen bij jou op de kamer prima.
Voor je 1,5 jarige dochter/zoontje maakt het denk ik ook niet veel uit. Mij zoontje van die leeftijd had toen echt echt niet door wanneer een kindje op ‘zijn’ slaapkamer zou liggen. Al kan ik me voorstellen dat het voor jou fijner is met doorslapen wanneer je oudere kindje op zijn slaapkamer gaat slapen en je baby bij jou. Succes en probeer je niet druk te maken hierover. Voor de kindjes hoeven die materiële dingen zoals een eigen slaapkamer niet nodig!

Het is idd waar! Warmte en liefde is echt genoeg. Onze zoon heeft een prachtig babykamertje en een wiegje bij ons op de kamer. En merk dat hij daar heerlijk in slaapt. Het aankleedkussen hebben we ook verhuisd naar onze kamer. En zijn eigen kamertje is nu 'opslag'. Dus ik zou me er echt niet druk om maken en lekker genieten van de zwangerschap en je peuter! 

Terug
Bovenaan